חדשות בעולם

ההפגנות ביפן נגד מוסלמים: "זה התחיל בעקבות הטבח בשביעי לאוקטובר"

מי אחראי להפגנות ביפן נגד זרים בכלל ומוסלמים בפרט, מתי ההפגנות הללו החלו ומדוע?

אא

בשבוע שעבר נערכה בטוקיו, יפן, הפגנה גדולה נגד זרים בכלל, ונגד מוסלמים בפרט. במהלך ההפגנה נשמעו צעקות שקוראות לזרים ולמוסלמים לצאת מיפן, בגלל שיפן שייכת ליפנים. 

קאיים נאוקי ימאמוטו (באנגלית: Kayyim Naoki Yamamoto), חבר במכון ללימודי טורקיה של אוניברסיטת מרמרה, התראיין לפני כמה ימים לאתר מקומי בטורקיה, שם סיפר כי "מאז הפיגועים של מחבלי החמאס בשביעי באוקטובר, חלה עלייה ברגשות האנטי-מוסלמים והאנטי-פלסטינים בארצי".

עוד אמר כי יפן חווה כעת שנאת זרים באופן כללי, ותחושות אנטי-מוסלמיות שעלו באופן קיצוני ב-15 השנים האחרונות, ואף יותר מאז הטבח ביישובי העוטף בשביעי באוקטובר. לדבריו, הממשלה היפנית לא מבינה עדיין איזו בעיה עומד ליצור ה"סנטימנט האנטי-מוסלמי הגובר, שנמצא במגמת עלייה כמו שלא היה מעולם. האנשים היפנים כבר עוקבים אחרי ארה"ב מבחינה פוליטית וחברתית, וארה"ב היא פרו-ישראלית ברובה. זה מה שגרם גם ליפנים להפוך לאנטי-פלסטינים ואנטי-מוסלמים".

עוד הוסיף כי באופן כללי העם היפני תומך בישראל, ויצא כבר עם כמה קמפיינים אנטי-מוסלמים במדינה. "יפן מעולם לא הייתה חברה הפתוחה לתרבויות זרות לאורך ההיסטוריה שלה. יפנים צעירים כבר לא מתחתנים והאוכלוסיה לא גדלה, אבל זרים מתחתנים ומביאים ילדים רבים. הגידול במספר היפנים שמתחתנים עם זרים גורם לפשיסטים במדינה לכעוס ולכוון למוסלמים. המהלך של ממשלת יפן להביא אנשים מחו"ל לעבודה, מעורר שנאת זרים במדינה. 

"קבוצות ימין קיצוני מפיצות את הדעה שאם זרים יגיעו למדינה, לא יהיה עתיד טוב וכלכלה. לכן הם אומרים עכשיו: 'אנחנו צריכים להגן על יפן מפני זרים ומוסלמים. יפן שייכת ליפנים האמיתיים, ואנחנו צריכים לעשות משהו נגד הפלישה הזאת', וזה בדיוק מה שקורה עכשיו ביפן".

תגיות:מוסלמיםיפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה