חדשות בארץ

רס"ן עמישר בן דוד הובא למנוחות: "גיבור היית וכגיבור נפלת בקרב"

הובא למנוחות רס"ן במילואים עמישר בן דוד, תושב עלי, אשר נהרג בשישי בקרב רצועה. הותיר אחריו רעייה וחמישה ילדים. בן דודו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אובדן שלא ניתן לתאר"

עמישר בן דוד הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)עמישר בן דוד הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

בבית העלמין הצבאי בהר הרצל הובא היום (ראשון) למנוחות רס"ן (מיל') עמישר בן דוד הי"ד, בן 43, תושב עלי, אשר נהרג בשישי בקרב עם מחבלים בדרום הרצועה. בן דוד הוא החלל ה-588 של צה"ל מאז תחילת המלחמה. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה.

צה"ל עדכן כי במהלך תקיפה אתמול, בשכונת חמד בחאן יונס, חוסל המחבל שירה בבן דוד, ויחד עימו חוסלו מחבלים נוספים.

עמישר הותיר אחריו רעייה, שלומית, וחמישה ילדים. הוא בן דודו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שספד לו: "גדלנו יחד והיינו בני דודים עם קשר חזק ומיוחד. 'שנר' קראנו לו. חופשים, שבתות, טיולים, שמחות.  איזה איש. איזה כאב. אין מילים. איש משפחה אהוב. אבדן שלא ניתן לתאר. עמישר, בן דודי האהוב - אעשה הכל ואפעל בכל כוחי מול כל מי שאצטרך כדי שנשמיד בעזרת השם עד תום את אויבינו, ולא נעצור לרגע. מותך ומות כל לוחמינו הגיבורים לא יהיה לשווא".

בן דוד שירת בעזה בתפקיד מפקד חפ"ק מפקד עוצבת הקומנדו. הוא במקור בן היישוב קשת, התחנך בישיבה התיכונית חיספין ששכלה 8 מבוגריה, התגורר בעלי עם רעייתו שלומית וילדיהם, ושימש מחנך בתיכון והתנדב כנהג אמבולנס. הוא בוגר מכינת "בני דוד" בעלי, שאיבדה במלחמת חרבות ברזל 18 מבוגריה.

חיים, אביו של עמישר, ספד לו בהלווייה: "לפני 43 שנה אמא ואני, בשבת שביעי של פסח, לקראת לידה. נסענו לבית החולים כרמל, שם נולדת. קראנו לך עמישר כי עם ישראל שר את שירת הים. גדלת ושרת את שירת חייך, שירה של חסד ונתינה. עכשיו אתה למעלה. אתה מחייל של מטה אל חייל של מעלה. אנחנו כאן למטה נשתדל להיות עם שלומית הלביאה הגיבורה ועם ילדיך. קהל קדוש, באתם לכאן לכבודו של גיבור ישראל. שומר ישראל, שמור מדינת ישראל, שמור חיילי ישראל, שמור אחדות ישראל".

האח אורי, שלחם בעזה עם עמישר, נפרד מאחיו: "פרידה שכולה אהבה וגעגוע. עמישר, אתה איתנו. אני רואה אותך דרך העיניים הטובות של כל מי שהתאסף כאן. הרגשתי כמה היית הלב והמשמעות של החפ"ק והחטיבה. הייתה זכות להיות בג׳בלייה וח׳אן יונס. הקפדנו לא לישון באותו בית, אבל נפגשנו כמעט כל יום. הרגשתי כמה אתה פורח. אח של עמישר, איזו זכות. זכיתי להיות אח שלך. אנחנו שבעה אחים. בשר מבשרך שזכינו בעוצמה של קשר מדהים, אליו הצטרפו שלומית והילדים המתוקים שלך. אנחנו קשורים בקשר של דם. אתה המגדלור שלנו, נתת חיים. עמישר, אח יקר שלי. אנחנו נפרדים ממך אבל אתה ממשיך באהבה".

האח יאיר הוסיף: "עמישר, בן אדם טוב בלי לעשות מזה עניין. היינו מתחרים מי יהיה ביותר מקומות בארץ. קשה למצוא נחמה במצב כזה. בימים האחרונים הוא היה במקום הטבעי שלו, לעזור לאנשים במה שהם צריכים. אני שמח לדעת שהוא היה בסוף ימיו בטוב, אבל אנחנו מתגעגעים".

תת אלוף בני בן ארי ספד בשם צה"ל: "משפחת בן דוד היקרה, אחי היקר, אנחנו עומדים כאן המומים וכואבים. עמישר, מפקד בלתי מתפשר, מורה דרך. תמיד בצנעה ובמסירות. הוקפצת ב-7 באוקטובר עם מסירות נפש וגבורה היית הראשון לתת כתף. העוצבה זכתה בך עוד מימי הקמתה. אנחנו ביחד כבר שנים. אתה תמיד היית שם. היית כל הטוב שאפשר לבקש. איש ארץ ישראל היפה. גיבור היית וכגיבור נפלת בקרב. תרומתך לקומנדו מכרעת. אני מבטיח לך שנעשה כל שביכולתנו על מנת להשיב את השקט והביטחון למדינת ישראל. תעוזתו ורוח הקרב של עמישר תהיה למורשת לעד".

אריאל אלמליח, יו"ר הישוב עלי אמר: "עמישר ואני למדנו יחד במכינה הקדם צבאית 'בני דוד' בעלי והבשורה על נפילתו היא סכין בלב. עמישר היה לב של חסד ועזרה לזולת וכיהן שנים רבות כראש צוות מד"א של היישוב. נפילתו היא אובדן קשה ליישובינו".

השר בני גנץ ספד: "עוד גיבור נפל במלחמה הצודקת על הבית של כולנו. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה ולהביע באופן אישי את תנחומיי לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. שנהיה ראויים להם".

בפעולה בה נפל בן דוד נפצע באורח קשה אורי הירש, בנו של יאיר הירש, מי ששימש בעבר כמנכ"ל משרד הפנים. הירש הבן שירת כמפקד ביחידת מגלן.

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזלעמשיר בן דוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה