חדשות בארץ

תושבת עזה חשפה את השקר של חמאס: "אני מעזה, יש לנו אוכל ומים"

בסרטון שמסעיר את הרשת מופיעה תושבת עזה שנמצאת ברפיח ומספרת שהם אוכלים מג'דרה וסלט: "אל תדאגו, יש אוכל"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים האחרונים נתונה ישראל ללחץ בינלאומי להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה, וכן להצנחת סיוע ולפתיחה של מזח ימי צף. למרות שישראל שותפה להגברת הסיוע ומודעת לכך שחמאס לוקח חלק מהמזון שהיא וארה"ב מעבירות לתושבי עזה, היא זוכה לביקורת.

הבוקר (ראשון) נחשף ברשתות החברתיות סרטון של תושבת עזה שמספר את הסיפור האמיתי, כך לדבריה, של נושא הסיוע ההומינטרי. "אני מעזה, עכשיו ברפיח, יש לנו אוכל ומים ברוך השם. אל תדאגו, יש אוכל", אמרה אותה תושבת, תוך שהיא לוגמת מים מבקבוק.

מה שהדהים את הגולשים ברשתות החברתיות היה העובדה שאותה תושבת הציגה מנה של מג'דרה וסלט. היא סיפרה כי אמה הכינה את האוכל הזה, ולדבריה לא חסר לתושבי עזה אוכל.

בנאומו ביום שישי אמר ג'ו ביידן כי הורה לצבא להקים רציף ימי על חוף עזה, שיכול להעביר סיוע. "לא יהיו כוחות אמריקאים על הקרקע, מדובר במזח זמני שיאפשר כמות עצומה של סיוע להיכנס לעזה כל יום", אמר נשיא ארה"ב. "ישראל חייבת לעשות את חלקה. היא חייבת להרשות יותר סיוע הומניטרי ולוודא שעובדי סיוע לא ייקלעו לאש. חסר מזון ותרופות, זה שובר לב. הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה לא יכול להיות מטרה משנית, ולא ישמש כקלף מיקוח. אנחנו ממשיכים לפעול להפסקת אש מיידית".

יחד עם זאת, ביידן הדגיש כי " לישראל יש את הזכות להילחם על ביטחונה, וחמאס משתמש בתשתיות אזרחיות, אך לישראל יש את האחריות להגן על עצמה. במלחמה האחרונה נהרגו 30 אלף פלסטינים, יותר מאשר בכל המבצעים הקודמים במצטבר, ומרביתם – אזרחים לא מעורבים, נשים, משפחות וילדים.

"אני אומר זאת כתומך כל החיים של ישראל. לאף אחד אין רקורד טוב יותר עם ישראל, אני הנשיא האמריקאי היחיד שביקר שם בעת מלחמה. אין מסלול אחר שיבטיח ביטחון ודמוקרטיה, ויבטיח שפלסטינים יוכלו לחיות בשלום ובכבוד. אין מסלול אחר שמבטיח שלום בין ישראל וכל שכנותיה, כולל סעודיה שאיתה אני מדבר".

תגיות:עזהשקריםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה