הידברות לנוער

למה אני רוצה משהו וזה לא קורה? אולי זאת הסיבה

למה יש דברים בחיים שאנחנו רוצים והם לא מתגשמים? יש לכך הרבה סיבות, ואחת מהן היא – המחסומים שאנחנו שמים לעצמנו בדרך אל ההצלחה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למה יש דברים בחיים שאנחנו רוצים והם לא מתגשמים? יש לכך הרבה סיבות. אחת מהן היא כי אולי ה' יודע שהדבר שנראה לנו טוב, הוא לא באמת טוב בשבילנו. או אולי זה לא הרגע המתאים, ואנחנו צריכים לחכות עוד טיפה עד שיגיע התזמון הנכון והמדויק לנו ביותר, ואז ה' ישלח לנו את משאלת ליבנו. יש סיבות נוספות, ואחת מהן היא – המעצור שאנחנו שמים לעצמנו, בלי שאנחנו מודעים לכך, בדרך אל ההצלחה. לפעמים אנשים בסתר ליבם מאשימים את ה' בחוסר הצלחתם, כשפועל הם אלה שמכשילים את עצמם, בדיוק כמו שאמר שלמה המלך: "אִוֶּלֶת אָדָם תְּסַלֵּף דַּרְכּוֹ וְעַל ה' יִזְעַף לִבּוֹ" (משלי י"ט, ג').

רכיב ההצלחה, בכל תחום אשר יהיה, הוא האמונה הפנימית שלכם בנוגע להצלחתכם. לעיתים אנחנו לא מגיעים ליעד שאנחנו כביכול רוצים, כי יש בתוכנו קונפליקטים פנימיים בין השגת היעד לבין אמירות פנימיות שלא מעוניינות בהגעה ליעד. לדוגמא: רוצה לרדת במשקל, אבל בתוך תוכי רוצה לאכול מה שבא לי וכמה שבא לי; רוצה להצליח, אבל בתוך תוכי לא מאמין שאני מסוגל להצליח; רוצה לקבל משהו, אבל בתוך תוכי לא מאמין שאני ראוי לכך; רוצה להתחזק, אבל בתוך תוכי מתעצל לעשות משהו שדורש קצת מאמץ; רוצה להגיע ליעד מסוים בחיים, אבל בתוך תוכי מפחד שהמטרה תכניס לחיי קשיים וחוסר נוחות שאני לא אצליח להתמודד איתם ועוד.

הדרך היחידה להסיר את המחסום בדרך להצלחה, היא לא להתכחש אל הקונפליקטים, אלא להתייצב מולם ולזהות אותם. בינינו לבין עצמנו נסביר שוב ושוב מדוע הם לא נכונים. כאשר הקונפליקטים יפתרו, אתם באופן טבעי תתחילו לעשות צעדים מעשיים שיובילו אתכם קדימה אל היעד.

תגיות:הידברות לנוערמטרות בחיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה