חדשות בארץ

חדשות סוף השבוע: חייל צה"ל נהרג בקרב ברצועה; ארדואן בהתבטאות אנטישמית נגד ממשלת ישראל

10 מניצולי הטבח ביישובי העוטף הגישו תביעה בארה"ב נגד עמותה שתרמה מיליונים לאונר"א. מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, יפרסם בקיץ הקרוב דו"ח ראשון על אירועי שמחת תורה. חדשות השבת

אא

תושב היישוב עלי נהרג בקרב ברצועה - דובר צה"ל התיר במוצאי שבת לפרסום כי רס"ן (מיל') עמישר בן דוד, בן 43, מעלי, מפקד חפ"ק מפקד עוצבת הקומנדו, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. ועד היישוב עלי הודיע כי בן דוד התגורר בשכונת היובל בעלי והותיר אחריו את רעייתו שלומית וילדיהם. הודעה על מועד ההלוויה תימסר בהמשך.

אריאל אלמליח, יו"ר הישוב עלי אמר: "עמישר ואני למדנו יחד במכינה הקדם צבאית 'בני דוד' בעלי והבשורה על נפילתו היא סכין בלב. עמישר היה לב של חסד ועזרה לזולת וכיהן שנים רבות כראש צוות המדא של היישוב, נפילתו היא אובדן קשה ליישובינו. משתתפים בצערם של שלומית הילדים וכל משפחת בן דוד".

הנייה ומשעל לצד שולחן עמוס ברמדאן, העזתים בהריסות: מטוסים ישראליים פיזרו אלפי עלונים במרחב רפיח, המבקרים את שלטון החמאס, תחת הכותרת: "המציאות". בשער "העיתון" נראה ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה ובכיר חמאס בחו"ל חאלד משעל, לצד שולחן עמוס. בעמוד אחר בעלון נראה הנייה אוחז בעוף, תחת הכיתוב "הישארו איתנים" ובכיר ארגון הטרור בלבנון אוסמה חמדאן מברך: "רמדאן כרים" - כשביניהם אישה עזתית אוחזת בתינוק בין ההריסות בעזה. המסר: ראשי החמאס לא יהיו רעבים ברמדאן ואזרחי עזה כן.

כזכור, בחודש שעבר, צה"ל ניסה לגרום לפלסטינים ברצועה להתקומם נגד חמאס, ופיזר ברחבי הרצועה את כרוזי "המציאות". בעיתונים נכתב לתושבי עזה: "היזהרו, בעיתון הזה תקראו על האמת". ה"ידיעות" בעיתון התמקדו ביחס של חמאס לאוכלוסייה האזרחית ברצועה, ובין היתר צורפה שם כתבה על בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, שאמר כי "המנהרות הן בשביל שנגן על החמושים שלנו, והעם שיזהר".

ניצולים מהטבח בעוטף הגישו תביעה נגד עמותה שתרמה מיליונים לאונר"א - 10 ניצולים מהטבח שביצעו מחבלי החמאס ביישובי העוטף תובעים בבית משפט במדינת דלוואר בארה"ב פיצוים מארגון "אנור"א USA". התובעים, המיוצגים על ידי "המרכז הלאומי להסברה יהודית", טוענים כי הארגון האמריקני נחשב לתורם הפרטי הגדול ביותר בארה"ב של סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים. לפי התביעה, בשנה האחרונה העבירה העמותה לסוכנות כ-3.8 מיליוני דולרים, מתוכם מעל ל-600 אלף דולרים עבור חינוך והכשרה בבתי ספר ש"מפארים ומלמדים טרור". בתביעה נטען כי "זהו אחד המקרים הנדירים שבהם ׳צדקה׳ משמשת חזית המסייעת במימון מזימת טרור בינלאומית שהורגת אלפי אנשים חפים מפשע".

מועצת הביטחון תדון בחלק מאירועי בטבח ביישובי העוטף - ארה"ב, בריטניה וצרפת נענו לבקשת ישראל והגישו בקשה לכינוס חירום של מועצת הביטחון. זו תדון ביום שני הקרוב בממצאי דו"ח האו"ם על אלימות כלפי נשים וילדים ביישובי העוטף, במתקפת החמאס בשמחת תורה. שר החוץ ישראל כץ מסר כי מדובר ב"ניצחון גדול לצדק ולמוסר בזמן שמזכ"ל האו"ם ממשיך לעצום עיניים כאילו לא קרה כלום". שגרירי ישראל באו"ם גלעד ארדן הוסיף כי "באיחור של חמישה חודשים מועצת הביטחון תתכנס לדון בפשעי מלחמה מזעזעים בחומרתם ואכזריות מחבלי החמאס. אני מצפה שהמועצה תתאחד בגינוי חריף לחמאס, תכריז עליו סוף סוף כארגון טרור ותמקד לחץ בלתי פוסק לשחרור החטופות והחטופים".

לא רק צה"ל והשב"כ יפרסמו תוצאות  תחקיר - מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, שפתח בתחקיר הבודק את הארועים שקדמו למתקפת החמאס בשמחת תרוה, הודיע כי בכוונתו לפרסם דו"ח מצומצם ראשון לקראת יום השנה למתקפה. הדו"ח הרשמי יתמקד רק ביממה הראשונה, מהלילה לפני ועד השעות הראשונות אחרי המתקפה על יישובי העוטף. כמו כן יעסוק בתפקוד של ראשי מערכת הבטחון וראש הממשלה בנימין נתניהו. הדו"ח לא יעסוק בהתעצמות חמאס לאורך השנים והכסף הקטארי.

ארדואן: "נתניהו הרוויח את מקומו לצד היטלר" - נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר במהלך נאום שנשא באיסטנבול, כי ארצו עומדת איתן מאחורי הנהגת חמאס. "אף אחד לא יכול לגרום לנו להגדיר את חמאס כארגון טרור. טורקיה מדברת בגלוי עם מנהיגי חמאס על הכול, ועומדת מאחוריהם", הדגיש ארדואן והוסיף: "נתניהו וממשלתו הרוויחו את מקומם לצד היטלר, מוסוליני וסטלין כנאצים של זמננו עם הפשעים ההומניטריים שביצעו בעזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בחריפות את נשיא טורקיה ואמר כי "ישראל, שמקפידה על חוקי המלחמה לא תקבל הטפות מוסר ממנו". לדברי נתניהו, ארדואן "תומך ברוצחים של ארגון הטרור חמאס, מכחיש את שואת הארמנים, טבח בכורדים בתוך מדינתו שלו ומעלים מתנגדי משטר ועיתונאים".

פיגוע שכוון נגד ישראלי סוכל בפרו - משטרת פרו עצרה שני בני אדם, אחד מהם בעל אזרחות איראנית, בחשד שתכננו לרצוח איש עסקים ישראלי במהלך כינוס של הפורום לשיתוף פעולה של אסיה והאוקיינוס השקט, שאמור להיערך בפרו בהמשך השנה. לפי מפקד המשטרה הפדרלית בפרו, האזרח האיראני שנעצר הוא מג'יד עזיזי, בן 56, והוא איש "כוח קודס" של משמרות המהפכה. הוא חי בפרו מאז 1997, ויש לו גם אזרחות פרואנית מתוקף נישואיו.

מחר, סיבוב בחירות שני ב-35 רשויות - הבחירות ברשויות בהן לא הושגה הכרעה ולא נבחר בהן ראש רשות ייערכו מחר, יום ראשון. תושבי 35 רשויות יבחרו מי יעמוד בראשן בחמש השנים הבאות. בין הערים הבולטות בהן ייערך סיבוב שני: חיפה, בית שמש ורמלה. הקלפיות ייפתחו בשעה 13:00 וההצבעה תסתיים בשעה 22:00. בקלפיות בישובים קטנים, המונים עד 350 בעלי זכות בחירה, ובקלפיות מיוחדות, תסתיים ההצבעה בשעה 20:00. בסיבוב זה יוכלו לוחמי צה"ל באזורי הלחימה והחיילים בבסיסים להצביע בקלפיות בבסיסים וברצועה.

מזג האוויר לתחילת השבוע – מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר ומעט קריר מהרגיל, בעיקר בהרים. ביום שני תחול עליה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ והן תהיינה ממוצעות ‏לעונה. אחה"צ ינשבו לאורך החוף רוחות צפוניות מתונות עד ערות. ביום שלישי תחול עליה ניכרת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל לעונה ויבש. בצפון הארץ ‏ובהרים ינשבו רוחות מזרחיות ערות.

תגיות:נשיא טורקיהמועצת הביטחון של האו"םחדשות סוף השבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה