חדשות בארץ

נתניהו בטקס סיום קורס קציני צה"ל: "נפעל ברפיח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב והדגיש כי "מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח אומר לנו להפסיד במלחמה, וזה לא יקרה". הרמטכ"ל הרצלי הלוי התייחס לתחקיר אירועי הטבח: "נישיר בקרוב מבט אל האירועים הקשים ונשאל באומץ כיצד לא מנענו את המפגש בין אויב לאזרחים"

נתניהו בבה"ד 1 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)נתניהו בבה"ד 1 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
אא

בבסיס בה"ד 1 התקיים היום (חמישי) טקס סיום קורס הקצינים הקרביים, בו נטלו חלק ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי.

נתניהו נשא דברים בטקס והתייחס להמשך הלחימה ולדיווחים בארה"ב לפיהם הממשל שוקל לא לאשר לישראל להשתמש בנשק אמריקני, אם צה"ל יחל בתקיפה קרקעית ברפיח.

ראש הממשלה אמר בתחילת נאומו כי "אנחנו בעיצומה של מלחמה שאין צודקת ממנה. הממשלה קבעה את מטרות הלחימה ואתם, החיילים השטח, פועלים להשיגן - חיסול שלטון הרשע של חמאס, החזרת כל חטופינו הביתה ומניעת כל איום עתידי מעזה למדינת ישראל. אני רוצה לומר לכם במילים ברורות - צה"ל ימשיך לפעול מול כל גדודי החמאס בכל רחבי הרצועה, וזה כולל את רפיח - המעוז האחרון של חמאס. מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח אומר לנו להפסיד במלחמה, וזה לא יקרה".

נתניהו הוסיף: "בד בבד נפעל בתקיפות בגזרות האחרות מול כל מי שמבקש להשמידנו, כולל מחזית הצפון. מי שלא השתכנע מנחת זרוענו - מוטב שיסתכל מה שקורה למעוזי אויבינו. הם הביאו על עצמם חורבן חסר תקדים. כן, יש לחץ בינלאומי והוא גובר, אבל דווקא כשהלחץ הבינלאומי גובר אנחנו צריכים לצופף את השורות בינינו. אנחנו חייבים לדחות יחד את הניסיון להטיל על צה"ל את האחריות לפשעי החמאס. חמאס הוא זה שרצח את אחינו ואחיותינו. חמאס הוא זה שחטף, חמאס הוא זה שמבצע פשעי מלחמה נגד עמו שלו ונגד עמנו. אנחנו נלחמים במפלצות הללו כדי להבטיח את עצם קיומנו, ובו בזמן מגינים על הערכים המקודשים ביותר של העולם החופשי והחברה האנושית כולה. לכן אני אומר למנהיגי העולם - כשאנחנו מנצחים את מרצחי 7 באוקטובר אנחנו מונעים את 11 בספטמבר הבא, וראוי שכל העולם התרבותי יתמוך בצה"ל ובמדינת ישראל".

אחרי נתניהו נשא דברים שר הביטחון: "חמישה חודשים בדיוק מאז תחילת המלחמה, מפקדי ולוחמי צה"ל נלחמים ברצועת עזה, בגבול הצפון, ביהודה, בשומרון וגם בזירות מרוחקות ומאתגרות. אנו הולכים ומשיגים את מטרות המלחמה - פירוקו של החמאס כגוף צבאי ושלטוני והשבת כל החטופים.  תוצאות המלחמה הצודקת והחשובה הזו יחתמו פרק בהיסטוריה של מדינת ישראל ויהוו ראשית צירים לתהליכים שיימשכו שנים ארוכות, בכל הקשור למעמדה האסטרטגי של מדינת ישראל במזרח התיכון, ליחס שנקבל מצד ידידינו ולהרתעה שניצור מול אויבנו. זו מלחמה על הבית, על ערכינו כעם ועל זכותנו להתקיים כחברה יהודית ודמוקרטית בלב אזור עוין".

אחרון הדוברים, הרמטכ"ל הלוי, התייחס בנאומו למלחמה בעזה: "לשדה הקרב בחזית הדרום אין תקדים בדברי ימי מלחמות ישראל, ואולי גם בהיסטוריה של מלחמות העולם בעת המודרנית. המערכה בעזה היא עתירת אתגרים, וחלקם אינו מוכר לנו מהעבר. המענה שלנו ללחימה בשטח צפוף, מעל הקרקע ומתחתיה, מול אויב הנחבא בין אזרחיו ומוצא מסתור במבני ציבור הוא מענה מקצועי, מדויק ועוצמתי, המשלב אומץ לב ותחבולה. אנו משיגים בכל יום הישגים מבצעיים רבים וטובים, מכריעים אויב, הורגים את פעיליו ומפקדיו, מפרקים את יחידותיו ומשמידים תשתיות לחימה וטרור. כך נמשיך, כי זו מלחמה על הבית".

בהתייחסו לתחקיר שהוא הורה לבצע בצה"ל ובשבוע הבא יחל שלב התשאולים באוגדות, החטיבות והפיקודים, אמר הלוי: "כאשר פרצה המלחמה, צה"ל פעל באופן אנטי-שביר. ההתחלה הייתה קשה, נכשלנו, שילמנו מחיר גבוה ומיד לאחר מכן התעשתנו, יצאנו להתקפה, יזמנו ומאז אנחנו הולכים ומתחזקים. מתוך תחושת האחריות, נישיר בקרוב מבט אל האירועים הקשים של פתיחת המלחמה ואל אלה שקדמו לה, ונשאל באומץ כיצד לא מנענו את המפגש בין אויב לאזרחים ואת תוצאותיו הקשות. נתחקר ונלמד, כדי להתמודד טוב יותר עם האיום הרב-זירתי הניצב בפנינו. זוהי חובתנו לכל מי שנלחם עד היום, ולמי שיילחם מעתה ואילך בכל אחת מזירות המלחמה".

תגיות:בנימין נתניהובה"ד 1מלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה