חדשות יהדות

פסק הלכה חדש מבהיר: כך הלוחמים יקראו את מגילת פורים בעזה

הראשון לציון, מרן הרב יצחק יוסף, פסק כי חיילים המשרתים ברצועה יוכלו לקרוא אותה רק בי"ד אדר ולא בט"ו. הסיבה: "כדין כרך של גויים"

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

פסק הלכה של הראשון לציון, מרן הרב יצחק יוסף, קובע מתי הלוחמים בעזה יוכלו לקרוא את המגילה. פסק ההלכה, שנקבע בעקבות הקרבה ליום הפורים בו יש מצווה לקרוא מגילה, סקר את המעמד ההלכתי של עזה במקורות, לאחריו פסק הראשון לציון כי חיילים שנמצאים ברצועת עזה יקראו את המגילה ביום י"ד באדר ב' בלבד (כלומר, יוכלו לקרוא מגילה בשבת בערב ובראשון).

הראשון לציון הסביר את פסק ההלכה בכך שאין יישוב יהודי ברצועת עזה, ולכן דינה כדין "כרך של גויים". לפי הירושלמי, מי שנכנס לכרך של גויים קורא את המגילה ביום י"ד בלבד, גם אם מדובר ב"ערים המוקפות חומה". הראשונים פוסקים כי בכרך מוקף חומה צריכים להיות "עשרה בטלנים" כדי לקרוא את המגילה ביום ט"ו.

לא ברור אם הרצועה היא בגדר עיר ספק מוקפת חומה או שרק העיר עצמה נמצאת בספק. בהלכה נוקטים יש פסיקה לפיה עיירות הסמוכות לעיר שהיא ספק מוקפת חומה (אפילו אם היא מיושבת ביהודים) אין קוראים בהן את המגילה בט"ו אלא ביום י"ד.

בפסק ההלכה הדגיש הראשל"צ כי הוא נובע מהמציאות המיוחדת ברצועה, שם אין יישוב יהודי קבוע, אך הוא אינו גורע מקדושת חג הפורים וחיילי צה"ל יוכלו לקיים את המצווה.

לסיום ציטט הראשל"צ את דברי אביו, מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, שכתב אחרי השתלטות חמאס על עזה: "לאחר שהביא את השושלת היהודית בעיר עזה, סיים, והן עתה חזרה חנה לשחרוריתה, ונמסרה העיר עזה בידי אנשי חמאס המרצחים שונאי ישראל מבני הישמעאלים. יהי רצון שהקב"ה יעקור אותם משורשם וישמידם ויאבדם במהרה בימינו, וישיב בנים לגבולם. אמן".

תגיות:מלחמהלוחמיםמגילת פורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה