חדשות בארץ

גורמים פוליטיים בארה"ב: "לעצור את משלוחי הנשק לישראל"

חברי בית הנבחרים האמריקני מטעם המפלגה הדמוקרטית פנו לנשיא ג'ו ביידן, ודרשו לעצור את משלוחי הנשק לישראל. הם תבעו להכריז על פעילות ברפיח כהפרה של תנאי הסיוע הצבאי לישראל

  • כ"ז אדר א' התשפ"ד
לוחמי צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לוחמי צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

התקשורת האמריקנית דיווחה היום (חמישי) כי 36 חברי בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית, אליה משתייך הנשיא ג'ו ביידן, פנו לנשיא ודרשו ממנו לעצור את משלוחי הנשק לישראל. לטענתם, כניסה צבאית לרפיח מהווה הפרה של כללי הסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל.

בפנייה לנשיא נטען כי בית הנבחרים אישר בעבר סיוע צבאי לישראל על סמך התחייבות, כי כל מקבל סיוע אמריקאי חייב לספק "הבטחות כתובות ואמינות שהוא יציית לחוק הבינלאומי". כניסה לרפיח, לטענתם, תסתור את ההתחייבות. החתומים על המכתב לביידן דרשו שישראל תציג תוכנית להגנה על האזרחים בעזה.

כזכור, ביידן הביע בשבוע שעבר התנגדות למבצע ברפיח בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא חזר על בקשתו להשגת הפסקת אש בעזה. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן חייב, על פי הוראת בית הנבחרים, להציג עד ה-25 במרץ מסמך המאשר שישראל חתמה על ההתחייבות המבוקשת. אם האישור לא יינתן, העברת הנשק של ארה"ב לישראל תושעה.

לפי הדיווחים בארה"ב, בממשל ביידן חוששים שפעולה ברפיח תחריף את המצב הקשה ברצועה. בכירים בממשל אמרו כי ישראל לא הציגה תוכנית כיצד ניתן להגן על יותר ממיליון פלסטינים שמצאו מקלט במרחב רפיח. כמו כן דווח כי הממשל עשוי למצוא פשרה, מצד אחד לא להתנגד לתקיפה ברפיח, אך להתנות את התקיפה באי שימוש בנשק אמריקני, בדומה להסכם עם אוקראינה, לפיו נאסר עליה להשתמש בטילים ארוכי טווח אמריקניים לתקיפת מטרות בשטח רוסיה.

מנגד, ב"וושינגטון פוסט" דווח כי ארה"ב העבירה לישראל יותר מ-100 משלוחי נשק מאז 7 באוקטובר, המכילים אלפי חימושים מדויקים, פצצות בקוטר קטן, פצצות חודרות-בונקרים, כלי נשק קלים ואמצעי לחימה נוספים. לפי הדיווח, גורמים אמריקנים בכירים מסרו את הנתונים לחברי קונגרס, במהלך תדרוך מסווג.

תגיות:ממשל ביידןמלחמת חרבות ברזלמשלוחי נשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה