חדשות בארץ

פיגוע דקירה בירושלים – יהודי נפצע באורח קל עד בינוני

מחבל דקר יהודי בן 64 במסוף אגד בנווה יעקב, נמלט מהמקום ובתום מרדף קצר נעצר. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים. ראש הממשלה אישר אמש את ההגבלות החלקיות ברמדאן

  • כ"ו אדר א' התשפ"ד
זירת הפיגוע (צילום: Jamal Awad/Flash90)זירת הפיגוע (צילום: Jamal Awad/Flash90)
אא

(צילום: דוברות משטרת ישראל)

צבי טל, תושב ירושלים בן 64, נפצע בצהריים (רביעי) באורח קל עד בינוני בפיגוע דקירה שאירע במסוף אגד בשכונת נווה יעקב שבירושלים. המחבל נמלט מן המקום אך נעצר בתום מרדף קצר. התברר כי מדובר בנער בן 14 תושב תושב כפר עקב בצפון ירושלים.

טל פונה על ידי מד"א להמשך טיפול בבית החולים הדסה הר הצופים. מהמרכז הרפואי נמסר כי הפצוע הגיע אל יחידת הטראומה בהכרה ובמצב יציב. הוא עבר בדיקות הדמיה, ובסיומן קיבל את הטיפול הנדרש ואושפז במחלקה.

לאחר שהתאושש אמר טל: "לא שמתי לב אליו עד שהרגשתי דקירה עזה בגב. בהתחלה חשבתי שהוא נתן לי מכה חזקה ופתאום אני מרגיש סכין נעוצה לי בגב".

על רקע החשש מפיגועים במהלך חודש הרמדאן, שיחל בשבוע הבא, קיים אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון מיוחד עם ראשי מערכת הביטחון. בתום הדיון מסרה לשכתו כי "בכינוס של כל גורמי הביטחון, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט כי בשבוע הראשון של הרמדאן תותר כניסת מתפללים להר הבית בדומה למספרים שהיו בשנים הקודמות. מדי שבוע תתקיים הערכת מצב בהיבטי ביטחון ובטיחות ותתקבל החלטה בהתאם".

נתניהו פרסם הצהרה קצרה ואמר כי "ישראל שומרת מכל משמר על חופש הפולחן לכל הדתות, בכל אתר בישראל ובדגש על הר הבית. חג הרמדאן קדוש למוסלמים, וקדושת החג תישמר השנה, כבכל שנה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, דרש להטיל הגבלות חמורות ולאחר הצהרת נתניהו הגיב: "ההחלטה לאפשר עלייה להר הבית ברמדאן, בדומה לשנים קודמות ובניגוד לעמדת המשטרה ולעמדתי, מסכנת את אזרחי ישראל ועלולה לאפשר תמונת ניצחון לחמאס".

במהלך הדיון הציגו גורמי הביטחון את כל האיומים והסכנות אך לא תמכו בהגבלות קיצוניות. על פי ההחלטה שהתקבלה יתאפשר לכ-50 עד 60 אלף מוסלמים להגיע להר הבית בימי הרמדאן. תתאפשר כניסה להר של פלסטינים משטחי יהודה ושומרון במספר מוגבל, מעל לגיל 50 ולאחר בידוק שב"כ. לא תוטל הגבלה על ערבים ישראליים.

תגיות:נווה יעקבפיגוע בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה