חדשות בעולם

"רוצה לרצוח יהודים": המחבל שתקף חרדי בשוויץ נשבע אמונים לדאעש

משטרת ציריך פתחה בחקירה בעקבות הניסיון להרוג את הבחור החרדי, שבינתיים יצא מכלל סכנה אחרי שנפצע באורח אנוש. המחבל נשמע בסרטון כשהוא מדבר בערבית ומקריא פסוקים מהקוראן

אא

שלושה ימים אחרי פיגוע הדקירה, בו נפצע קשה יהודי חרדי במרכז ציריך שבשווייץ, במשטרת ציריך הודיעו כי מדובר ב"פיגוע טרור אנטישמי". הדוקר הוא נער בן 15 ממוצא תוניסאי. יש לו אזרחות מקומית, אבל על פי חקירת המשטרה הוא נשבע אמונים לדאעש תוך שהוא מכנה את עצמו כ"חייל של הח'ליפות".

היהודי החרדי שנדקר הוא בן 57 וזה קרה זמן קצר לאחר צאת השבת. שוטרים שהגיעו למקום לכדו את התוקף וצוותי הטיפול שהגיעו למקום מצאו את הפצוע כשהוא סובל מפצעים באורח אנוש, ופינו אותו לבית החולים.

מריו פהר, בכיר במשטרת ציריך, אמר אתמול (שלישי) לתקשורת המקומית כי הרשויות בוחנות האם הצעיר פעל לבדו או שקיבל סיוע. מתברר כי הוא דקר את הבחור החרדי בעורק הראשי ובריאות, כך שהגיע לבית החולים כשהוא פצוע אנוש. מספר ימים אחרי, לא נשקפת סכנה לחייו ומצבו התייצב.

בסרטון נשמע המחבל כשהוא מדבר בערבית ומקריא פסוקים מהקוראן. הוא קורא למוסלמים "לצאת למלחמה נגד היהודים". 

בעקבות הפיגוע, האבטחה סביב המוסדות היהודים בשוויץ תוגברה. עוד נמצא, כי המחבל הצעיר הכיר בכירים בדאעש. בסרטון הוא הצהיר על כוונותיו לרצוח יהודים באשר הם, אבל גם נוצרים, והצהיר כי תכנן להיכנס לבית כנסת "כדי לרצוח שם יהודים ולהמשיך אחר כך בציד אחר 'כל הכופרים'".

עד ראייה שהיה במקום אמר: "הדוקר צחק כשהמשטרה עצרה אותו. זה בכלל לא הזיז לו". עדי ראייה נוספים סיפרו כי המחבל הצעיר צעק 'מוות ליהודים' ו'מוות לישראל', כשדקר את הקורבן.

הפדרציה השוויצרית של הקהילות היהודיות (SIG) הצהירה כי לאחר הפיגוע ייבדקו באופן יסודי סידורי הביטחון של הקהילה היהודית: "התקפות יהודים בשוויץ הן דבר נדיר מאוד, למרות שזה הגיע גם לכאן לצערנו. כרגע לא צפוי איום נוסף על הקהילה היהודית בשוויץ, אבל אנחנו קוראים לכל היהודים בשוויץ להוריד פרופיל בימים אלו, ולהתנהג בצורה זהירה. אנו מתפללים להחלמתו המהירה של הפצוע"/

תגיות:שוויץפיגועאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה