חדשות בעולם

זעם באוסטרליה: מדוע בוטל נאום של רופא ישראלי, ועוד אחרי שנחת שם?

הקהילה היהודית באוסטרליה זועמת לאחר שבוטלה השתתפותו של רופא ישראלי בכנס של בריאות הנפש. "אנחנו דורשים מאיגוד הרופאים התנצלות. הם 'התקפלו בגלל הפחדה'"

אא

הקהילה היהודית באוסטרליה זועמת לאחר שנאום של רופא ישראלי בשם משה פרחי - בוטל בעקבות איומים. 

עדיין לא ברור מי בדיוק אחראי על האיומים האלימים שהובילו לביטול ההרצאה, אך איגוד בריאות הציבור של אוסטרליה וניו זילנד, שדרכו אמור היה פרחי להשתתף בכנס של בריאות הנפש, אמר כי השתתפותו של פרחי מבוטלת בשל 'איומים טלפוניים רבים' שקיבלו. למרבה הצער, פרחי לא ידע על כך דבר וחצי דבר, וגילה על הביטול רק לאחר שנחת באוסטרליה. 

נשאלת השאלה מדוע לא מצא האיגוד לנכון להודיע לפרחי על הביטול הרבה לפני הגעתו לאוסטרליה - שם גילה גם ברגע האחרון כי האיגוד ביטל את חדר המלון שהזמין עבורו - במיוחד כשלטענתו האיומים התקבלו בשבוע האחרון של לפני הכנס. "גורמי הביטחון אמרו לנו כי אין להם מספיק זמן לקיים הערכת מצב מקיפה כדי להבטיח את בטחונם של כל 280 משתתפי הכנס. השתתפותו של ד"ר פרחי בוטלה מטעמי שיקולי ביטחון".

אך בהתאחדות הציונית באוסטרליה דוחים מכל וכל את הטענות. "בואו נהיה ברורים, הופעתו של ד"ר פרחי לא בוטלה בגלל שום דבר שהוא אמר או עשה", אמר ג'רמי לייבלר, העומד בראש ההתאחדות. לדבריו, ההופעה בוטלה בגלל שמארגני הכנס 'התקפלו'. "בגלל איום באלימות של כמה קנאים, מארגני הכנס 'התקפלו' מהפחד. האיגוד צריך להתנצל בפני ד"ר פרחי".

אל דבריו אלו מצטרף גם מנכ"ל ההתאחדות אלון קסוטו, שבראיון לרשת החדשות 'סקיי ניוז' אמר כי מארגני הכנס אפשרו לבריונים הגזענים לנצח. "תחשבו איזה מסר זה שולח לאנשים באוסטרליה ובעולם כולו, שמומחה מוביל בטראומה מתכנן לנאום בפני מאות רופאים, ונאומו בוטל כי קיצונים תומכי חמאס התקשרו. זה בוטל בגלל שהוא יהודי וישראלי".

תגיות:אוסטרליהנאוםישראלרופא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה