חדשות בארץ

המבוקש הבכיר הסתתר במשך ארבע שנים ונלכד על ידי הימ"מ

מוחמד אבו דרעא, מייסד "גדוד בלאטה" בשכם, מעורב בהוצאת פיגועים נגד כוחות הביטחון ונחשב לאחד המבוקשים הבכירים. אחותו ריצתה מאסר בגין מעורבות בטרור ושוחררה בעסקת החטופים. נעצרו גם בנות משפחת ברגותי

  • כ"ה אדר א' התשפ"ד
פעילות צה"ל ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)
אא

ארבע שנים ניסו גורמי הביטחון ללכוד את מוחמד אבו דרעא, מייסד "גדוד בלאטה" בשכם, שנחשב לאחד המבוקשים הבכירים. היום (שלישי) הצליח השב"כ לאתר את מיקומו, ולוחמי הימ"מ עצרו אותו במקום מסתור במחנה הפליטים הפלסטיני. על פי צה"ל, המבוקש הבכיר "תכנן לבצע פיגוע יחד עם נוספים בטווח הזמן המיידי"

 

אבו דרעא הוא בן ואח לקצינות במשטרה הפלסטינית שביצעו בעבר פיגועים כנגד ישראל, ישבו בכלא הישראלי ושוחררו בעסקת שחרור מחבלים. אחותו של אבו דרעא, שניסתה לבצע פיגוע התאבדות, שוחררה בעסקת המחבלים האחרונה בתחילת המלחמה.

צה"ל והשב"כ מייחסים לאבו דרעא מעורבות בפעילות טרור ובירי נגד כוחות צה"ל והכוונת חוליות מחבלים לבצע פיגועים נגד ישראלים. שנים הצליח לחמוק ממעצר, החליף מקומות מסתור, ובעבר אף אותר עד הצליח לחמוק לא לפני שנפצע מירי שבוצע לעברו על ידי כוח צה"ל. מידע אמין שהתקבל באחרונה בשב"כ הוביל היום למעצרו.

גורם ביטחוני אמר כי מעצרו, מעבר להישג הביטחוני, מהווה "מכה מורלית לארגוני הטרור ולפעילי הטרור בשכם".

ערוצים פלסטינים דווחו בנוסף שכוחות צה"ל עצרו הלילה בכפר כובר, סמוך לרמאללה, את בנות משפחתו של האסיר הפלסטיני נאיל ברגותי: את אחותו חנאן ברגותי, את אשתו אימאן נאפע, וכן את מנא ברגותי. חנאן ברע'ותי שוחררה מהכלא בישראל במסגרת העסקה האחרונה עם חמאס לשחרור חטופים מעזה.

נאיל ברגותי הוא כיום ותיק האסירים הבטחוניים הפלסטינים בכלא הישראלי. ב1978 רצח את נהג האוטובוס מרדכי יקואל הי"ד שהיה בדרכו בין עפרה לשילה. הוא נידון למאסר עולם פלוס 18 שנים, אך שוחרר בעסקת שליט, לאחר שריצה 33 שנות מאסר. בזמן השחרור התחתן עם אימאן, אף היא אסירה משוחררת. ברגותי נעצר מחדש בעקבות רצח שלושת הנערים בגוש עציון.

תגיות:יו"שמלחמת חרבות ברזלמעצר מבוקש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה