חדשות בארץ

החשש מפיגועים: ראש הממשלה יכריע אילו מגבלות יוטלו במהלך הרמדאן

ראשי מערכת הביטחון נפגשו כדי לדון בצעדים שיש לנקוט, כחלק מההיערכות לאפשרות שגורמי הטרור יבצעו פיגועים בחודש הקרוב. השר לביטחון לאומי דורש להטיל מגבלות, ההכרעה בידי ראש הממשלה

  • כ"ד אדר א' התשפ"ד
היערכות ביטחונית, ארכיון (צילום: Jamal Awad/FLASH90) היערכות ביטחונית, ארכיון (צילום: Jamal Awad/FLASH90)
אא

ראשי מערכת הביטחון יניחו היום (שני) בפני הממשלה שורה של המלצות, כיצד להיערך לקראת האפשרות שארגוני הטרור ינסו לנצל את הרמדאן לביצוע פיגועים. ההערכה היא כי יוטלו שורה של מגבלות על האוכלוסייה הפלסטינית ביו"ש ועל ההגעה לתפילות בירושלים.

לפי עמדת הצבא ושירות הביטחון הכללי, אין להטיל הגבלות על עליית ערביי ישראל, אלא רק בהתאם להמלצת שב"כ לפי אזורים ספציפיים וגיל. זאת, למעט הגבלה של המספר הכולל שיעמוד על יותר מ-50 אלף בני אדם. עמדת הצבא היא כי אם תהיה הסלמה ביו"ש - צה"ל ייאלץ להוציא כוחות מעזה. הדיון הקובע ייערך הערב אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נפגש אמש עם המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי, כדי לדון בעמדת המשטרה והמשרד בעניין ההגבלות בהר הבית בחודש הרמדאן. בן גביר לוחץ בשבועות האחרונים להטיל מגבלות חמורות על כניסת מוסלמים להר הבית, דבר שבמערכת הביטחון מזהירים שעלול להציף מחדש את המתח סביב מסגד אל-אקצא.

המפכ"ל ניפגש מאוחר יותר עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, לשיחה שהוגדרה על ידי גורמים כתיאום העמדות המקצועיות ונידונו המגבלות האפשריות. בנוסף, התקיימה שיחה בין הלוי לראש השב"כ רונן בר. הערב ייערך דיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא זה שיכריע אלו מגבלות יוטלו. המשטרה נערכת להעמיק את המודיעין הגלוי ברשתות החברתיות בקרב ערביי ישראל, כדי לאתר מסיתים שקוראים למהומות בהר הבית ולעצור אותם לפני שייכנסו פנימה.

במשטרה ובצה"ל אישרו כי בפגישת ראשי המערכות הביטחוניות סוכמו "צעדי המוכנות והוגדרה התוכנית לחיזוק התיאום בין הגופים והמוכנות המבצעית לכלל התרחישים, לצד הרצון לאפשר חופש פולחן לערביי ישראל ויו"ש תחת מגבלות ביטחוניות ובטיחותיות".

אתמוך עדכן צה"ל כי השלים את ההערכות לקראת חודש הרמדאן. אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס, הזהיר מפני אירוע אפשרי שעלול להצית את הגזרה. החשש בצה"ל הוא מאירוע "בין אם אמיתי או לא, שיגרום למאות אלפים לצאת לרחובות".

בשבועיים האחרונים גבר קצב הפיגועים ברחבי יו"ש, ולמרות העובדה שנראה כי בחלק מהאירועים מדובר בפעולה של "איש בודד", הרי שבצה"ל סבורים כי ישנה הכוונה מצד חמאס והג'יהאד האיסאלמי.

דובר דובר גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פרסם אמש הודעה בה נכתב: "היום הראשון של הרמדאן יהיה יום של התגייסות עולמית בכל הזירות. נהפוך את הרמדאן להיות חודש של טרור וחרדה לישראלים, אנו בטוחים שיחד נהפוך את ימי הרמדאן להיסטוריים. אני קורא לאנשינו בגדה המערבית ובירושלים, צאו, תתקפו את המחסומים הצבאיים והגבירו את הפעולות נגד כוחות הכיבוש והמתיישבים".

בצה"ל ציינו כי במהלך השבוע האחרון השלימו בצה"ל את ההכנות מפני הסלמה ביטחונית. במסגרת הכנות אלה התקיימה השתלמות למידה פיקודית של פיקוד המרכז בהובלת אוגדת יהודה ושומרון בבסיס האימונים לכיש, בראשות הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס.

ברקע המתיחות, הצבא תגבר את הגזרה ביו"ש בכוחות נוספים, בעיקר מיחידת דובדבן, 636, איסוף קרבי ומג"ב, כדי למנוע פיגועי השראה ופיגועי חדירה ליישובים. כעת באוגדת יו"ש יש 21 גדודי ביטחון שוטף, בנוסף לכמה גדודי הגנה מרחבית ופלוגות מג"ב שהגיעו לגדה לקראת הרמדאן. בנוסף, בימים האחרונים החלו להגיע לאוגדת יו"ש גם גדודים סדירים כדי להחליף את כוחות המילואים שמוצבים בגזרה מאז אוקטובר. בין חמשת הגדודים הסדירים ששבו ליו"ש ישנם שלושה גדודים של כפיר, גדוד של פלח"צ של פיקוד העורף וגדוד תותחנים.

תגיות:סיכול טרורהיערכות ביטחונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה