חדשות בארץ

גורם במשטרה: "לא נאפשר הפרות סדר בהפגנות בקפלן"

המשטרה עצרה אמש שבעה מפגינים נגד הממשלה בהפגנת המחאה בקפלן. ההנחיה שניתנה לשוטרים היא לא לאפשר הפרות סדר. המפכ"ל: "גוררים אותנו לפרובוקציות"

ההפגנה אמש נגד הממשלה (צילום: Itai Ron/Flash90)ההפגנה אמש נגד הממשלה (צילום: Itai Ron/Flash90)
אא

המשטרה עצרה אמש (מוצאי שבת) שבעה חשודים בהפרות סדר במהלך הפגנה נגד הממשלה בקפלן. גורמים במשטרה ציינו היום, כי ההנחיה שניתנה לשוטרים היא לא לאפשר את הפרות הסדר ולמנוע חסימה של נתיבי תנועה ואי קיום הוראות השוטרים בשטח.

במשטרת ישראל אמרו כי ההפגנה אושרה בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים, במדשאה סמוך למתחם שרונה. רחוב קפלן נסגר בחלקו לרשות המוחים, במטרה לאפשר "איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה".

אלא שלטענת המשטרה "למרות האישור שניתן ונקבע מתחם מוסדר למחאה בשיח עם המארגנים, קבוצת מפגינים, שאינם נמנים עם משפחות החטופים, החליטו להפגין בצומת קפלן, סמוך לקניון עזריאלי, בניגוד למחאה שאושרה. בעקבות כך, הוכרז על ידי קצין משטרה כי ההפגנה בלתי חוקית ועליהם לפנות את הצומת. לאור כך שחלקם לא נשמעו להוראות השוטרים, נעצרו 7 מפגינים על הפרת הסדר הציבורי ואי ציות להוראת שוטר. כמו כן, נרשמו 15 דוחות תנועה על הפרעה לתנועה".

בהודעת המשטרה צוין כי היא "רואה בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר ולא ישמע להוראות השוטרים".

בשבוע שעבר, בעקבות הפרות סדר דומות, אמר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי: "איש מאיתנו לא ייתן שתיפגע אימו של חטוף או שייפצע אב שכול שבאו להביע את כאבם. עבודת המשטרה הייתה תמיד קשה ואפילו כפוית טובה - ומעתה היא תהיה קשה עוד יותר. ב-7 באוקטובר נפל דבר בישראל, נפער פצע גדול בלב העם. עלינו החובה למצוא את נקודת האיזון בין שמירה על החוק והסדר הציבורי ובין החמלה הנדרשת במצב המורכב והכואב אליו נקלעה המדינה. לצערנו, קבוצה שאינה נמנית עם משפחות החטופים הצליחה לגרור אותנו לתמונות שאנחנו לא רוצים לראות. לא עמדה בסיכומים שהוגדרו ועוררה את הפרובוקציה תוך עימות עם השוטרים".

תגיות:משטרהקפלןהפגנות מחאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה