חדשות בארץ

הג'יהאד האיסלאמי קורא "להבעיר את יו"ש"; אלוף פיקוד המרכז: "להיערך לכל אירוע"

ארגון הטרור, שאינו שותף פעיל לשיחות עם ישראל על אפשרות לביצוע עסקה לשחרור חטופים, קרא לאנשיו ביו"ש לבצע פיגועים במהלך חודש הרמדאן. צה"ל עדכן כי השלים את ההכנות לתרחישי הסלמה בגדה

צה"ל בחברון, ארכיון (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)צה"ל בחברון, ארכיון (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
אא

צה"ל הודיע היום (ראשון) כי השלים את ההערכות לקראת חודש הרמדאן, המתחיל בשבוע הבא. אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס, הזהיר מפני אירוע אפשרי שעלול להצית את הגזרה. החשש בצה"ל הוא מאירוע "בין אם אמיתי או לא, שיגרום למאות אלפים לצאת לרחובות".

בשבועיים האחרונים גבר קצב הפיגועים ברחבי יו"ש, ולמרות שנראה כי בחלק מהאירועים מדובר בפעולה של "איש בודד" הרי שבצה"ל סבורים כי ישנה הכוונה מצד חמאס והג'יהאד האיסאלמי.

דובר דובר גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פרסם אמש הודעה בה נכתב: "היום הראשון של הרמדאן יהיה יום של התגייסות עולמית בכל הזירות. נהפוך את הרמדאן להיות חודש של טרור וחרדה לישראלים, אנו בטוחים שיחד נהפוך את ימי הרמדאן להיסטוריים. אני קורא לאנשינו בגדה המערבית ובירושלים, צאו, תתקפו את המחסומים הצבאיים והגבירו את הפעולות נגד כוחות הכיבוש והמתיישבים".

בצה"ל ציינו כי במהלך השבוע האחרון השלימו בצה"ל את ההכנות מפני הסלמה ביטחונית. במסגרת הכנות אלה התקיימה השתלמות למידה פיקודית של פיקוד המרכז בהובלת אוגדת יהודה ושומרון בבסיס האימונים לכיש, בראשות הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס.

בהכנות השתתפו גם קצינים בכירים נוספים בפיקוד, בהם רמ"ט פיקוד המרכז, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, מפקדי החטיבות ומפקדי הגדודים, בסדיר ובמילואים. במסגרת ההשתלמות עברו מפקדי הגדודים בכמה תחנות המובלות על ידי מפקדי החטיבות ומדמות תרחישים שונים ואת דרכי התמודדות עימם.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הבהיר בצל המתיחות והלחימה במספר גזרות במקביל כי "הפעילות העצימה של צה"ל יחד עם שב"כ לסיכול הטרור ביו"ש מונעת הסלמה ביטחונית ומאפשרת לנו להתמקד בלחימה בעזה ובלבנון, ולהביא שם להישגים איכותיים". בשיחה עם המפקדים פנה אליהם ואמר: "יש לכם אחריות רבה ביו"ש להגיע ערוכים וחזקים לכל משימה. זה חשוב עוד יותר לקראת הרמדאן".

ברקע המתיחות, הצבא תגבר את הגזרה בכוחות נוספים, בעיקר מיחידת דובדבן, 636, איסוף קרבי ומג"ב, כדי למנוע פיגועי השראה ופיגועי חדירה ליישובים. כעת באוגדת יו"ש יש 21 גדודי ביטחון שוטף, בנוסף לכמה גדודי הגנה מרחבית ופלוגות מג"ב שהגיעו לגדה לקראת הרמדאן. בנוסף, בימים האחרונים החלו להגיע לאוגדת יו"ש גם גדודים סדירים כדי להחליף את כוחות המילואים שמוצבים בגזרה מאז אוקטובר. בין חמשת הגדודים הסדירים ששבו ליו"ש ישנם שלושה גדודים של כפיר, גדוד של פלח"צ של פיקוד העורף וגדוד תותחנים.

תגיות:צה"ליו"שסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה