חדשות בארץ

חדשות סוף השבוע: יהודי נדקר בחברון, חמאס מתעלם מהתנאים הישראליים

נשיאי ברזיל וטורקיה במתקפה חריפה נוספת על ישראל. מפגינים פרו פלסטינים אלימים נעצרו בארה"ב. נקבעו סופית הרשויות בהן ייערך סיבוב שני לבחירת ראשי הערים והמועצות

אא

חמאס מתעלם מהתנאים הישראליים להמשך המשא ומתן – מצרים הזמינה את ישראל לשלוח מחר משלחת לקהיר. המטרה: לקדם את המשא ומתן לשחרור חטופים מעזה, תמורת הפוגה בלחימה ושחרור אסירים פלסטינים.

בישראל הודיעו כי עד שחמאס לא ישיב בחיוב לתנאים הראשונים שהוצבו לארגון הטרור, משלחת כזו לא תצא לקהיר. ישראל דורשת מחמאס להציג רשימה של החטופים שישוחררו בעסקה העתידית, וכן רשימה של החטופים שבחיים ושל אלו שלא. ישראל מסרבת גם לנסיגה מצפון הרצועה ולהחזרת תושבים אליה.

החמאס הגביר את הלחץ הפסיכולוגי ופרסם במהלך סוף השבוע סרטון ובו הודעה לפיה שמונה חטופים נהרגו בהפצצות צה"ל במרחב חאן יונס ובמרכז הרצועה. בישראל בודקים את המידע.

יהודי נדקר על ידי פלסטיני בדרום הר חברון ונפצע בינוני – תושב אשקלון בן 57 הובא לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם פציעות דקירה מרובות. לטענתו הגיע לדהריה על מנת להיפגש עם רופא והותקף על ידי צעיר פלסטיני חמוש בסכין, בשעה שנכנס למכולת מקומית לרכוש מוצרים. ערבי ישראלי שהיה עימו תקף את הדוקר ופצע אותו, אך זה הצליח להימלט בחסות צוות של הסהר האדום. הפצוע היהודי הגיע ברכב למחסום מיתר, שם חבר לניידת מד"א שפינתה אותו לבית החולים סורוקה. גורמי הביטחון בודקים את האירוע ומנסים לאתר את הדוקר.

נשיאי ברזיל וטורקיה במתקפה חריפה נגד ישראל - ממשלת ברזיל פרסמה הודעה ומסרה כי מותם של יותר מ-100 פלסטינים באסון משאיות הסיוע, בחמישי שעבר בצפון הרצועה, מראה כי "לפעילות צה"ל בעזה אין מגבלות אתיות או משפטיות. האנושות מאכזבת את אזרחי עזה. זה הזמן למנוע מעשי טבח נוספים".

גם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התייחס לאירוע וטען כי "ישראל מבצעת רצח עם בעזה". שר החוץ ישראל כץ הגיב לנשיא הטורקי: "ארדואן, שמבצע טבח קבוע בכורדים בטורקיה ובאזור, מאשים שישראל מבצעת רצח עם מכוון בעזה. מר ארדואן, אנחנו לא כמוך. אנחנו נלחמים נגד שותפיך מחמאס, שאותם אירחת בטורקיה ואפשרת להם לבצע את מעשי הטבח והרצח".

משרד החוץ הטורקי הגיב על דברי כץ: "במוקדם או במאוחר כל חברי ממשלת ישראל יועמדו לדין על הפשעים שהם מבצעים בעזה. אנחנו עוקבים מקרוב אחר התיק המתנהל נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בגין ביצוע רצח. ממשלת ישראל חייבת לשים סוף לטבח השיטתי והמכוון של תושבי עזה".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צייץ ברשת X: "אני מביע זעזוע ממותם של למעלה ממאה פלסטינים, שהסתערו על משאיות הסיוע בצפון רצועת עזה. נדרשת חקירה עצמאית של ההתרחשות".

מפגינים פרו פלסטינים אלימים נעצרו בארה"ב – משטרת ניו יורק עצרה תשעה מפגינים פרו - פלסטינים, ובהם אנשי נטורי קרתא, בחשד שהשחיתו את פסל "השור המסתער" בכניסה לרובע הפיננסי של מנהטן. על הפסל רוססו הכתובות: "מוות לישראל" ו-"Free Palestine". העצורים לקחו חלק בעצרת "פעולת חירום למען עזה", שצעדה לעבר בניין העירייה.

משטרת מינסוטה עצרה 14 מפגינים פרו-פלסטינים שהצליחו להסתנן למעונו של מושל המדינה, טים וולז, בבירה סיינט פול. המסתננים, 12 נשים ושני גברים, היו חלק מקבוצה של יותר מ-100 מפגינים שהגיעו למחות על הכוונה של המחוקקים במדינה להעביר השקעות נוספות של קרנות הפנסיה של מינסוטה לישראל. "כל השקעה בחברות שעושות עסקים בישראל מחזקת את החברה הישראלית ומרחיבה את הפרויקט הקולוניאלי של רצח העם שהוא ישראל", אמר אחד ממארגני ההפגנה.

47 מחוקקים אמריקנים דורשים מהקונגרס לחדש את המימון לאונר"א - חברי בית הנבחרים האמריקני שלחו מכתב לראשי ועדות התקציב של הקונגרס. הם דרשו מהם להעביר את המימון לסוכנות האו"ם עבור הפליטים הפלסטינים. במכתב, בהובלת נציגת המפלגה הדמוקרטית מטעם מדינת וושינגטון, פרמילה ג'איאפאל, טוענים המחוקקים כי איסור על מימון ארה"ב עבור הסוכנות הוא "חסר אחריות ובלתי מתקבל על הדעת ויוביל ליותר הרס ולאובדן חיים בעזה. כל מי שמעורב בתכנון מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר חייב להיות אחראי ואנחנו שמחים לראות חקירה עצמאית של האשמות נגד המספר הקטן של עובדי אונר"א. עם זאת, עלינו להבטיח שמי שפועלים בתום לב להצלת חיי אדם לא ייפגעו".

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, המומחה למשפט בינלאומי, אמר בשישי, בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בתל אביב כי "ישראל מצויה בעימות בחזיתות משפטיות בינלאומיות שמטרתן להפוך אותה למצורעת. מתנגדי ישראל חותרים לכך שהזירה המשפטית תשרת את המערכה הפוליטית ותוביל לעצירת המלחמה ולהקמת מדינה פלסטינית. לוחמת המשפט לא פחות משמעותית מהזירה הצבאית".

עם תום ספירת המעטפות הכפולות: ב-35 רשויות ייערך סיבוב בחירות שני – הוועדה המרכזית שפיקחה על הבחירות המקומיות מטעם משרד הפנים הודיעה כי ב-35 רשויות ייערך סיבוב שני. זה הוקדם ליום ראשון ה-10 במרץ, ל' באדר א', בשל כניסת חג הרמדאן יומיים לאחר מכן. בין הרשויות בהן ילכו האזרחים להצבעה חוזרת, על מנת לבחור ראש רשות: חיפה, בית שמש, אריאל, חריש, טירת הכרמל, אבו גוש, יהוד, קריית גת, רמלה, נס ציונה, אפרת, קריית עקרון ורחובות.

נבלני נטמן, אלפים בקריאות נגד המשטר: "רוסיה תהיה חופשית", לא למלחמה" - מנהיג האופוזיציה ברוסיה לשעבר, אלכסיי נבלני, נטמן בבית הקברות "בוריסובסקי" בבירה מוסקבה. אלפים תועדו במקום משמיעים קריאות נגד המשטר: "לא למלחמה", "רוסיה תהיה חופשית", "פוטין רוצח", "רוסיה ללא פוטין" ו"לא נסלח". כוחות גדולים של המשטרה נכחו באזור בית הקברות, כולל כוחות מיוחדים לפיזור הפגנות - אך לא דווח על עימותים. 

מזג האוויר: הגשם חוזר – לאחר סוף שבוע חמים יחסית לעונה, הלילה יחל לרדת גשם מקומי בצפון. מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד מעונן וקריר, ירד גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.‏ ביום שני יהיה מעונן חלקית וייתכן גשם קל בצפון הארץ ובמרכזה.

תגיות:חדשות סוף השבועמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה