חדשות בריאות

ארגון הבריאות העולמי: "מביעים דאגה מהתפשטות קדחת הדנגי באמריקה"

מדינות מרכז ודרום אמריקה דווחו על מאות אלפי מיקרי הדבקה כתוצאה מעקיצת יתושים המפיצים את קדחת הדנגי. מספר מיקרים אובחנו באירופה ובאפריקה

יתוש "הנמר האסיאתי" ((צילום: shutterstock)יתוש "הנמר האסיאתי" ((צילום: shutterstock)
אא

קדחת הדנגי מתפשטת במהירות במדינות מרכז ודרום אמריקה. ארגון הבריאות העולמי דיווח היום (שישי) כי משרדי הבריאות באותן מדינות ציינו שלא פחות מ-373 אלף אזרחים נמצאו חולים או נשאים. ברזיל היא המדינה עם נתוני התחלואה הגדולים ביותר: 262 אלף חולים. אחריה: קולומביה, מקסיקו, פרגוואי וניקרגואה. גם פרו וארגנטינה דווחו אמש על עלייה במספר החולים וזה מגיע לכמה אלפים.

קדחת דנגי היא מחלה ויראלית והנגיף שגורם למחלה מועבר לאדם על ידי עקיצת יתוש "הנמר האסיאתי". הנגיף לעתים אינו גורם לשום סימפטום, לפעמים למחלת חום לא נעימה המלווה בכאבים קשים בגוף, ולעתים נדירות גם למחלה קשה ולמוות. תסמיני המחלה העיקריים: פריחה קשה, חום גבוה, כאב ראש, חולשת שרירים, סחרחורות והקאות. אנשים בעלי מערכת חיסון חלשה יסבלו מתסמינים קשים יותר עד כדי סכנה לחייהם. בעשור האחרון נדבקו בנגיף 25 מיליוני בני אדם ברחבי העולם. בשנת 2023 דווח על 5.5 מיליוני חולים.

למרות שהקדחת אופיינית למדינות טרופיות וסוב טרופיות, ופורצת בעיקר באביב ובקיץ, ולאחר שהתגלו מספר מיקרים באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, ארגון הבריאות העולמי הורה למדינות להיערך למניעת התפשטות הקדחת. המדינות הונחו לבצע ריסוס והדברה. בישראל נמצאו בשנים האחרונות יתושים מהסוג המעביר את הקדחת, ודווח על מספר מקרי אשפוז וטיפול, אך לא ארעה הדבקות המונית.

כרגע אין חיסון הנחשב יעיל בעיקר בשל העובדה שהנגיף הצליח לשכפל עצמו ולפתח תת זנים, בדומה לנגיף הקורונה. מדענים ברחבי העולם עובדים מזה כעשור לנסות לפתח חיסון שיהיה יעיל נגד כל סוגי הנגיף המוכרים למדע.  

בברזיל החלו במתן חיסון ניסיוני, תחילה בילדים עד גיל 14. המטרה היא לחסן כשני מיליון ילדים ובני נוער בגילאים אלה. במדינה ציינו כי חלק מהחולים נדבקו בנגיף בפעם השנייה מה שמוביל בלא מעט מקרים לאשפוז.

תגיות:הנמר האסיאתיקדחת דנגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה