חדשות בארץ

כוחות צה"ל מיפו את בית המחבל שביצע את הפיגוע בעלי

לוחמי צה"ל פעלו בקלנדיה למיפוי ביתו של המחבל מוחמד מנאצרה, שרצח את יצחק צייגר ואוריה הרטום הי"ד בפיגוע בתחנת הדלק בכניסה לעלי

זירת הפיגוע, אמש (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)זירת הפיגוע, אמש (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

כוחות הנדסה, לוחמי יחידת דובדבן וכוחות מילואים פעלו הלילה (שישי) בקלנדיה שבמרחב חטיבת בנימין למיפוי ביתו של המחבל מוחמד מנאצרה, שביצע את פיגוע הירי אתמול בתחנת הדלק בכניסה לעלי. בפיגוע נרצחו יצחק צייגר ואוריה הרטום הי"ד.

מצה"ל נמסר, כי במהלך המיפוי איתרו הכוחות אקדח בביתו של המחבל.

את המחסל חיסל אביעד גזבר, הבעלים של מסעדת ''חומוס אליהו'' בתחנה, לוחם מילואים שיצא להתרעננות מהלחימה ברצועת עזה.

"זכיתי לצאת להתרעננות מחאן יונס, והגעתי פה למקום שלי", שחזר גזבר. "הייתי בתוך החומוס, ושמעתי יריות. הבנתי ישר שזה פיגוע, אז יצאתי ויריתי כדור כדי שהמחבל יבין שאני נמצא פה. סימנתי לו מה שנקרא 'שלום' עם היד, ראיתי שהוא רואה אותי. הוא התחיל להסתער לכיווני אז תפסתי מקום ויריתי בו. המשכתי בסריקות וראיתי שאין עוד מחבלים וככה נגמר האירוע".

אוריה הרטום הי"ד, בן 16 וחצי מהיישוב דולב, תלמיד הישיבה התיכונית בשומריה, הותיר אחריו הורים וחמישה אחים. הוריו, גדי ונעמה, ספדו לבנם: "אוריה נער טהור וישר דרך. זכינו לגדל נער צדיק וקדוש".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, מסר: "אוריה, נער צעיר ורך בשנים, נרצח רק בשל היותו יהודי שחי בארץ ישראל. דמו של אוריה שנשפך היום לא יהיה לשווא - נתגבר ונעמיק שורשים למענו. אנו מצפים שההנהגה והצבא יכו באויב האכזר וסביבתו עד השמדתם. בנימין כולה עוטפת את המשפחה היקרה בשעה קשה זו ומחזקת את קהילת דולב".

יצחק צייגר הי"ד, תושב שבי שומרון, התנדב במשך שנים בארגוני ההצלה והצירום. הוא הותיר אחריו את רעייתו שלומית, שלושה ילדים ושני נכדים. בהודעת אבל שפרסמה מועצת בנימין צוין כי "המחבל הפתיע אותו וירה בו בשעה שתדלק בתחנת הדלק. יצחק הספיק לשלוף את האקדח כדי להשיב אש אך נהרג מאש המחבל".

ראש המועצה, ישראל גנץ, ספד לצייגר: "יצחק היה חבר טוב וקרוב. אני מכיר היטב למעלה מ-20 שנה. איש חסד מהשורה הראשונה, אדם נעים הליכות שגידל משפחה לתפארת. איש ארץ ישראל ותורת ישראל, שחי כך ונהרג כך על קידוש השם תוך שהוא אוחז בנשק כדי להדוף את בן הבליעל. יצחק, אנחנו נמשיך בדרכך וננצח את הרשע הזה. נעמיק כאן שורשים ונכה באויבינו".

תגיות:עליפיגוע יריצה"לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה