חדשות בארץ

צה"ל הודף את השקר הפלסטיני: האזרחים שנהרגו בעזה נפגעו על ידי עזתים בעת ביזת משאיות סיוע

הפלסטינים דיווחו על עשרות אזרחים הרוגים בעת חלוקת סיוע הומניטרי בצפון הרצועה וטענו כי מרביתם נהרגו מירי צה"ל. צילומי אוויר מוכיחים כי הם נדרסו או נפגעו במהלך מריבות וניסיון להשתלט על המשאיות

משאיות סיוע ברצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)משאיות סיוע ברצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל פרסם היום (חמישי) תיעוד, בניסיון להדוף את הדיווחים הפלסטיניים לפיהם עשרות תושבי עזה נהרגו מאש צה"ל במהלך ניסיון לבזוז משאיות סיוע תוך כדי מריבה אלימה בינם לבין עצמם. הפלסטינים רתמו לטובתם כלי תקשורת ערביים כדי להפיץ את השקר.

בצה"ל ציינו כי "מתחקור שערך צה"ל עולה כי במהלך הכנסת משאיות סיוע הומניטרי, היום לפנות בוקר לצפון רצועת עזה, התפתחה התקהלות אלימה של תושבים עזתים סביב המשאיות, שבזזו את הציוד שהגיע. במהלך ההתקהלות נפגעו עשרות עזתים כתוצאה מדוחק ודריסה".

גורם בצה"ל הוסיף כי חלק מההמון התקרב לכוח צה"ל, שתפקידו היה לאפשר את העברת המשאיות כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע. ההמון התקרב באופן שסיכן את כוחותינו, שהגיבו בירי.

חמאס ניסה למנף את האירוע לטובתו ופרסם הודעה לפיה "מדובר בטבח שנוסף לשורה הארוכה של מעשי הטבח שביצעה הישות הציונית נגד עמנו הפלסטיני, בכיסוי ושותפותו של ממשל נשיא ארה"ב ביידן. הצבא תקף התקהלות של אלפי אזרחים בזמן שהמתינו לקבלת סיוע במזון בעיר עזה, מה שהוביל למותם של עשרות חללים ולפציעתם של מאות אחרים בפציעות שונות. אנו קוראים לליגת מדינות ערב ולמועצת הביטחון של האו"ם להתכנס בדחיפות, לקבל החלטות המחייבות להפסיק את ההרג ההמוני והטיהור האתני בעזה, ולהפסיק את כל הפרותיה של החוקים הבינלאומיים והפרותיה".

הממשל האמריקני פנה לבכירים בישראל וביקש הבהרות על האירוע בצפון הרצועה. עם זאת, גורמים בממשל ציינו כי יש לבדוק את כל הגרסאות בטרם יוסקו מסקנות.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב על הדיווחים: "יש להעניק גיבוי מוחלט ללוחמינו הגיבורים הפועלים בעזה, שפעלו מצוין מול המון עזתי שניסה לפגוע בהם. היום הוכח שהעברת הסיוע ההומניטרי לעזה היא לא רק טירוף בשעה שחטופינו מוחזקים ברצועה בתת תנאים, אלא גם מסכנת את חיילי צה"ל. זו עוד סיבה מובהקת לכך שחייבים להפסיק להעביר את הסיוע הזה, שהוא למעשה סיוע לפגיעה בחיילי צה"ל וחמצן לחמאס".

תגיות:צה"לסיוע הומניטרימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה