חדשות בארץ

המודיעין האמריקני: מודאגים מהאפשרות שישראל תתקוף קרקעית בלבנון

על פי דווחים בארה"ב, בממשל חוששים שאם ייכשלו המגעים המדיניים - ישראל תתקוף קרקעית בדרום לבנון באביב הקרוב. חיזבאללה תקף היום בצפון ושיגר לראשונה רקטות לאזור יגור ורכסים

תקיפה בדרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)תקיפה בדרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

לראשונה מאז תחילת הלחימה בצפון החיזבאללה שיגר היום (חמישי) רקטות למרחב רכסים, כפר חסידים ויגור. מערכת ההגנה האווירית של צה"ל ביצעה יירוטים. מוקדם יותר שוגרו כעשר רקטות לעבר העיירה שלומי וכן לאזור אדמית. לא דווח על נפגעים. בתגובה, מטוסי קרב של חיל האויר תקפו מטרות של חיזבאללה במרחב ג'בל בלאט שבדרום לבנון, בהן עמדות שיגור.

ברשת CNN דווח היום כי גורמי הביון והמודיעין בארה"ב מודאגים מן האפשרות שישראל תתקוף קרקעית בדרום לבנון. על פי הדיווח המתקפה עשויה להתרחש באביב הקרוב או בתחילת הקיץ.

גורמים בממשל ביידן שצוטטו בדיווח אמרו כי האפשרות למתקפה היא בעלת סיכוי גבוה, אם יכשלו המגעים הדיפלומטיים שמובילה ארה"ב כדי להשיג הפסקת אש והסדר מדיני בין ישראל ללבנון. אותם גורמים ציינו כי נכון להיום בישראל לא התקבלה החלטה לתקוף קרקעית בלבנון, אולם המידע שבידי האמריקנים נחשב "אמין", ולדבריהם המטרה הישראלית היא להרחיק את החיזבאללה מעבר לנהר הליטני.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם השרים יואב גלנט ובני גנץ, הצהירו בשבוע שעבר כי ישראל מנסה להימנע מהסלמה שתוביל למלחמה בלבנון, אולם האפשרות קיימת אם חיזבאללה יגביר את התקיפות על צפון הארץ ויסרב לסגת צפונה.

בדיווח צוין בנוסף כי כשמונים אלף ישראלים פונו מיישובי הצפון בשל מתקפות החיזבאללה ושגרירות ישראל בארה"ב פרסמה הודעה לפיה: "לא נאפשר למצב הביטחוני בצפון להמשך כך".

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזלתקיפה בלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה