חדשות בארץ

40 שנה לאחר שנעלם: שלט בית המשפחה אותר בחאן יונס

לוחמי צה"ל הפועלים ברצועה יצרו קשר עם בני משפחת יפה מבת ים ובישרו להם: "מצאנו את השלט בחדר ילדים בבית בחאן יונס"

פעילות בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)פעילות בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

לפני כ-40 שנה בני משפחת יפה, שהתגוררו בבת ים, עזבו את דירתם ושכחו לקחת עימם את השלט עם שם המשפחה מדלת הבית. בכאן 11 דווח היום (רביעי), כי השבוע הופתעו בני המשפחה לקבל שיחה מלוחם צה"ל שפועל בעזה: "איבדתם פעם שלט? מצאנו אותו בחאן יונס", אמר להם.

רס"ן אבירן חזן, מפקד פלוגה בחטיבה 646, מצא עם לוחמיו בבית בפאתי חאן יונס את השלט שעליו כתוב "חנה ודניאל יפה". השלט נמצא תלוי בכניסה לחדר ילדים. בשידור הבוקר הביע חזן משאלה "אנחנו רוצים להחזיר אותו לבעליו". במהלך השידור אותרו הבעלים, דניאל וחנה, שהסבירו כי השלט הוא בן 40 שנה. לפני ההסברים, לחנה היה חשוב קודם כל לברך את הלוחמים: "אלוהים ישמור אתכם מכל משמר בכל צעד שאתם עושים. כולכם בעזרת ה' תחזרו הביתה בשלום. תודה לכל מה שאתם עושים לישראל".

"מאוד מרגש שמצאתם דבר כזה, מי היה מאמין", אמרה חנה. לדבריה, "גרנו בבת ים, זה היה שלט הכניסה לבית. כשהעברנו דירה היו הרבה אלטעזאכנים שהיו באים מעזה, חברון וכל מיני מקומות. כנראה שהשארנו את השלט והבעלים הבאים אחרינו מכרו את הדלת". בעלה דניאל הוסיף: "אני ממש מתרגש, מאיפה זה הגיע? עבדתי אז בחברת 'הצורפים' והשלט עשוי מיציקה שעשיתי אותה בעצמי".

חזן הבטיח להביא להם את השלט לאן שירצו: "ממש התרגשנו כשראינו את השלט הזה. מה הסיכוי? כולנו בזמן לחימה, ופתאום רואים שלט בעברית. כיף שמצאנו אתכם".

תגיות:חאן יונסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה