חדשות בעולם

הפריימריז בארה"ב: הקהילה המוסלמית בהצבעת מחאה נגד ביידן וטראמפ

הנשיא המכהן והנשיא לשעבר זכו בפריימריז במדינת מישיגן, בה קהילה מוסלמית גדולה, אולם כ-16% מהקולות היו נגדם. ההערכה: סנטורים בשתי המפלגות עודדו הצבעת מחאה בשל תמיכת השניים בישראל

ג'ו ביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, והנשיא לשעבר דונלד טראמפ, זכו הלילה (בין שלישי לרביעי) בפריימריז של מפלגותיהם אשר נערכו במדינת מישיגן. התוצאה לא הפתיעה, שכן השניים מובילים בביטחה בדרך לקבל את המינוי ולהתמודד על הנשיאות בחודש נובמבר. עם זאת, למעלה מ-16% מהבוחרים במישיגן הצביעו "מועמד לא מחויב" וההערכה בשתי המפלגות, הדמוקרטית והרפובליקנית, היא כי מדובר בהצבעת מחאה מצד הקהילה המוסלמית במדינה, הנחשבת לגדולה בארה"ב.

ביידן הדמוקרטי קיבל 79.6% מהקולות הכשרים ובכך הוא גבר על יריבו, חבר הקונגרס ממינסוטה דין פיליפס, שקיבל 2.8% מהקולות. 14.6% נמנעו. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ניצח בפריימריז הרפובליקניים עם 66.6% מהקולות, ובכך גבר על יריבתו ניקי היילי שקיבלה 28.5% מהם. כמעט 6% הצביעו "מועמד לא מחויב".

פרשנים בארה"ב התייחסו היום לפתקי "הלא מחויב" וציינו כי זו הייתה דרכם של האזרחים המוסלמים למחות נגד מדיניותו של הנשיא האמריקני במהלך המלחמה בעזה ועל "התמיכה הבלתי-מסויגת של הממשל במתקפה של ישראל בעזה". מאותה סיבה, הם הוסיפו, המוסלמים שבחרו למחות בהצבעה שלחו מסר לטראמפ, הידוע כתומך ישראל.

הן ביידן והן טראמפ זכו בכל המדינות בהן נערכו עד כה הצבעות. טראמפ הפך לרפובליקני הראשון בהיסטוריה שזוכה ברצף בכל ששת המדינות הראשונות שהצביעו.

ברשת CNN דווח כי שני המתמודדים קיבלו מסר "ברור" מצד הקהילה מוסלמית וכי מאחורי המהלך נמצאים ארגונים פרו פלסטינים הפועלים בארה"ב, וכן סנטורים משתי המפלגות הגדולות, ממוצא מוסלמי, שפעלו מאחורי הקלעים על מנת לעודד את המחאה. הסנטורית הרפובליקנית ראשידה טאיב, הייתה היחידה שרמזה על כך בפומבי וציינה לאחר פרסום התוצאות: "הגיע הזמן להקשיב למישיגן. הביאו הפסקת אש בעזה".

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידןפריימריס בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה