חדשות בארץ

המפסידים: ששון נפרד מעיריית חולון לאחר 30 שנה, ז'קי לוי הודח בבית שאן

תוצאות האמת בבחירות המקומיות הראו כי מספר ראשי ערים ומועצות, חלקם ותיקים מאוד, הודחו ולא ימשיכו לקדנציה נוספת. ביניהם: רחמים מלול ברחובות, ישראל פרוש באלעד, ניסן בן חמו בערד ושלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון

  • י"ט אדר א' התשפ"ד
מוטי ששון (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)מוטי ששון (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)
אא

שורה של ערים ומועצות אזוריות התעוררו היום (רביעי) לשלטון מקומי חדש. ההפתעה הגדולה ביותר נרשמה בחולון, שם מוטי ששון, שכיהן 30 שנה, הודח ולא יישאר לקדנציה נוספת. ששון קיבל 17.8% בלבד מהקולות, ויוחלף על ידי שי קינן, שזכה ביותר מ-43%. לאחר אימות התוצאות אמר ששון: "הופתעתי מאוד מהתוצאה".

הפתעה נפלה גם בבית שאן. ז'קי לוי, שכיהן בתפקיד עשר שנים, הפסיד בסיבוב הראשון ליריבו העיקרי, נועם ג'ומעה. בהודעה שפרסם הכיר לוי בהפסד וכתב: "אני מברך את ראש העיר החדש, נועם ג'ומעה ואת כל חברי המליאה החדשים והוותיקים ומאחל להם בהצלחה. אעביר את השלטון בצורה מסודרת וראויה. אני עומד לרשות נועם ואסייע לו להיכנס לתפקיד בצורה חלקה. אני אוהב אתכם ומודה לכל מי שהצביע לי וגם למי שלא. כולנו משפחה אחת".

באלעד הודח ראש העיר המכהן, ישראל פרוש, בנו של השר מאיר פרוש, לאחר 11 שנים בתפקיד. פרוש הפסיד לנציג ש"ס, יהודה בוטבול, שזכה ל-55.3% מהקולות. 44.7% הצביעו לראש העיר היוצא.

ראש עיריית רחובות רחמים מלול הפסיד בבחירות שנערכו בעיר, אחרי 15 שנים שכיהן בתפקיד. נגד מלול התמודדו סגניו זהר בלום ויניב מרקוביץ' וכן יו"ר האופוזיציה בעיר מתן דיל. לפי תוצאות הבחירות למעט קולות החיילים, דיל זכה ב-39.34% תמיכה, מעט מתחת לרף 40% שלא יחייבו סבב בחירות נוסף. אל המקום השני הגיע בלום עם 27.78% מהקולות ומלול הסתפק במקום השלישי עם 18.53%. אל המקום הרביעי הגיע מרקוביץ' עם 14.35%.

לאחר ההפסד כתב מלול: "תושבות ותושבים יקרים, אני מכבד את בחירתכם ומשאיר אחריי עיר יציבה, עיר בצמיחה אדירה. אני מקווה שאלה שייבחרו ישמרו עליה ככזו כי רחובות העיר נפלאה. אני מודה לכן ולכם שנתתם לי את אמונכם ב-15 השנים האחרונות".

בערד, ניסן בן חמו נפרד מהתפקיד לאחר תשע שנים ויוחלף על ידי יאיר מעין. שוקי אוחנה, ראש עיריית צפת, הפסיד לאחר קדנציה אחת בתפקיד ליריבו יוסי קקון, ראש סיעת ש"ס. אוחנה קיבל 41.4% מהקולות - וקקון 51.3% מהקולות.

בקריית אונו ראש העיר ישראל גל (37.9%) הודח, אחרי שהפסיד למיכל רוזנשיין (43.3%). בגדרה ניצח סהר פינטו, שקיבל 47.2%. הוא גבר על ראש המועצה ב-16 השנים האחרונות, יואל גמליאל, אחיה של השרה גילה גמליאל, שזכה ל-34.6% מקולות הבוחרים.

בנס ציונה נקלע ראש העיר שמואל בוקסר לסיבוב שני, לאחר שזכה ב-39.1% מהקולות. תומר תדהר מאחוריו עם 29.4% מהקולות. ברמלה יתקיים סיבוב שני בין ראש העיר מיכאל וידל, שזכה ל-37.6% מהקולות, לראש העיר לשעבר יואל לביא שקיבל 28.6%.

בלוך עשויה להיפרד מתפקידה בבית שמש

בבית שמש יתקיים סיבוב שני, לאחר שאיש מהמועמדים לא קיבל 40%. מספירת 100% מהקולות - לא כולל המעטפות הכפולות - עולה כי שמואל גרינברג קיבל 35.7%, ראש העיר עליזה בלוך זכתה ל-32.4% ומשה אבוטבול שלישי עם 31.9%. הפער בין בלוך לאבוטבול עומד על כ-275 קולות בלבד, וייתכן שינוי בנוגע לזהות המועמד נגד גרינברג בסיבוב השני בהתאם לתוצאות במעטפות הכפולות.

ירון רוזנטל ניצח בבחירות לראשות מועצת גוש עציון עם 55.8%. הוא גבר על שלמה נאמן, ראש המועצה היוצא המכהן גם כיו"ר מועצת יש"ע. בקרני שומרון ניצח המועמד יהונתן קוזניץ את ראש המועצה הותיק יגאל להב. באפרת ילכו ככל הנראה לסיבוב הצבעה שני בו יתמודדו ראש המועצה עודד רביבי שזכה ל-35.5% מהקולות מול דב שפלר שקיבל 20.7%.

תגיות:בחירות מקומיותתוצאות אמת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה