חדשות בארץ

בהסתדרות הציונית מעריכים: "מעל 100 אלף יהודים יעלו השנה לישראל בעזרת השם"

מאז תחילת המלחמה זינק מספר התקריות האנטישמית ב-600%. יו"ר ההסתדרות טוען: "באוקטובר פרצה מלחמה לא רק נגד מדינת ישראל, אלא גם נגד העם היהודי כולו"

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90) יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" נרשם זינוק במקרי האנטישמיות בעולם. בעקבות כך, כך מעריכים בהסתדרות הציונית, עשרות אלפי יהודים אמורים להגיע לישראל בשנה הקרובה.

אתמול (שלישי) נערך כנס מיוחד של ההסתדרות הציונית העולמית בבנייני האומה בירושלים, במטרה לדון באפשרויות השונות נוכח האנטישמיות הגואה ברחבי העולם. זה היה הכנס ראשון מאז מתקפת הטרור, ואליו הגיעו מעל 500 מנהיגים יהודים מ-38 מדינות.

בריאיון לאולפן ynet התייחס יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות, למצב כיום. "באוקטובר פרצה מלחמה לא רק נגד מדינת ישראל, אלא גם נגד העם היהודי כולו. באותו יום התחיל קמפיין גדול מאוד ברשתות החברתיות נגד ישראל וגם נגד העם היהודי. הדבר גרם לאנטישמיים בעולם להתעורר, לקבל רוח גבית ולפגוע ביהודים", הוא אמר.

בהמשך הוסיף כי כמות המקרים האנטישמיים גדלה ביותר מ-600%: "אנחנו מדברים על עלייה של מעל 600% באירועים האנטישמיים האלימים מאז 7 באוקטובר. גם ככה אנחנו מדברים על עשור קשה מאוד באנטישמיות, לא קל להיות יהודי - לא בישראל ובטח לא מחוץ לישראל".

חגואל התייחס גם לכך שעד כה עלו לישראל מעל 8,000 יהודים מרחבי העולם. "צריך לזכור שישראל נמצאת תחת אזהרת מסע בכל העולם ואנשים קיבלו את ההחלטה לעלות לפני המלחמה, אבל לא ביטלו אותה", הוסיף. "אני צופה שעד סוף השנה הזו מעל 100 אלף יהודים יעלו לכאן בעזרת ה'".

לסיום, הוא קרא למנהיגי העולם לפעול נגד אנטישמיות ואמר: "צריך לזכור שהאחריות על שלומם של היהודים בעולם היא אחריות של המדינות הריבוניות. אם אני גר בבריטניה או אם אני מטייל בבריטניה - האחריות לשלומי היא אחריות על ממשלת בריטניה".

תגיות:יהודיםעלייההסתדרות הציונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה