חדשות בארץ

תוצאות מדגם: סיבוב שני בחיפה, חולדאי ולאון ממשיכים לקדנציה נוספת

יונה יהב, שהפסיד בבחירות הקודמות בחיפה, יתמודד בסיבוב השני מול יעקב בורובסקי או דוד עציוני. מרים פיירברג תמשיך בנתניה, אוריאל בוסו הפסיד בבני ברק

  • י"ח אדר א' התשפ"ד
יונה יהב (צילום: Meir Vaknin/Flash90)יונה יהב (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
אא

נסגרו הקלפיות ותמו הבחירות לרשויות המקומיות. ועדת הבחירות המרכזית במשרד הפנים תחל הלילה לספור את קולות המצביעים, והתוצאות הסופיות עתידות להתפרסם מחר. אחוז ההצבעה הארצי נסגר על כ-49%, שהם כ-3.5 מיליון מצביעים. לצורך השוואה, בבחירות בשנת 2018 עמד אחוז ההצבעה על 56%.

שר הפנים משה ארבל סיכם את יום הבחירות: "חשוב שמדינה דמוקרטית תקיים בחירות גם בצל מלחמה. המורכבות הזאת הייתה ידועה לנו מראש, ואני שמח שבסופו של דבר מדינת ישראל ידעה לעמוד בצורה מעוררת כבוד בהליך דמוקרטי למרות האתגרים".

על פי תוצאות מדגם שפורסם הערב (שלישי) בערוץ 14, מסתמן כי בחיפה ייערך סיבוב בחירות שני. יונה יהב, שהפסיד בבחירות הקודמות, זכה ל-33% מקולות הבוחרים. במקום השני נמצא יעקב בורובסקי עם 20% ובשלישי דוד עציוני עם 19%. אחד מהשניים יתמודד מול יהב. ראשת העיר היוצאת, עינת קליש רותם, שהדיחה את יהב בשנת 2018, זכתה ל-8% מקולות הבוחרים.

בירושלים, על פי המדגם, זכה משה לאון, ראש העיר המכהן, בקדנציה שנייה. לאון קיבל 65% מקולות הבוחרים, לעומת 26% שהצביעו עבור יריבו, יוסי חביליו.

בתל אביב, רון חולדאי, המשמש ראש העיר 24 שנים, הבטיח לעצמו כנראה קדנציה נוספת, שישית ברציפות. חולדאי קיבל 46% מהקולות. עבור אורנה ברביבאי הצביעו 35% מתושבי העיר.

מרים פייברג זכתה בבחירות בנתניה, שם היא משמשת ראשת העיר מאז 1998. עבורה הצביעו 51%. יריבה העיקרי, אבי סלמה, קיבל 26% מקולות הבוחרים.

בראשון לציון זכה ראש העיר המכהן, רז קינסטליך ברוב מוחץ של 91% מהקולות, והוא ימשיך לקדנציה שנייה. יריבו, אבי אבשלומוב, קיבל 9%. בפתח תקווה מוביל רמי גרינברג עם 40%. עבור יריבו, גנאדי ברושבסקי, הצביעו 30%.

באשקלון זכה ראש העיריה המכהן, תומר גלאם, ב-55% מקולות הבוחרים מול 30% שהצביעו עבור איתי סהר. באשדוד מוביל ראש העיריה יחיאל לסרי עם 44%, מול הלן גלבר, שזכתה ל-22% מקולות התושבים.

בטבריה, המועמד יוסי נבעה הוא ראש העיר הבא של טבריה לאחר שזכה ב-45 אחוזים מקולות הבוחרים. ברמת גן זכה כרמל שאמה הכהן ב-52% מקולות הבוחרים. יריבו, ליעד אילני קיבל 48%. באור יהודה ליאת שוחט תמשיך לקדנציה שנייה לאחר שקיבלה 68% מקולות המצביעים. בבת ים צביקה ברוט זכה ל-67% מקולות התושבים.

צמוד באלעד ובבית שמש; בוסו נכשל בבני ברק

על פי תוצאות המדגם של ערוץ 14, צמוד מאוד בבחירות בעיר אלעד. ראש העיר המכהן, ישראל פרוש, זכה ב-49% מקולות המצביעים, אך יריבו, יהודה בוטבול מוביל עם 51%.

בחולון מסתמן הפסד צורב למוטי ששון, המכהן מאז שנת 1993. ששון זכה ל-16% בלבד מקולות הבוחרים. המנצח המסתמן הוא שי קינן, שקיבל 44%.

בבית שמש הכל פתוח, כנראה לקראת סיבוב שני. עליזה בלוך מובילה עם 38% מהקולות. שני בדירוג משה אבוטבול עם 33% ושלישי שמואל גרינברג עם 29%. 

בבני ברק מסתמן הפסד למועמד ש"ס, שר הבריאות אוריאל בוסו, שקיבל 38% מקולות הבוחרים. על פי המדגם, ראש העיריה הבא יהיה חנוך זייברט, עבורו הצביעו 55% מתושבי העיר.

תגיות:בחירות מקומיותמדגם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה