חדשות בארץ

הבחירות לרשויות המקומיות: הציבור הדתי מצביע למועמדים שיחזקו את הזהות היהודית

מסקר שפרסם ארגון חותם עולה, כי מרבית הציבור הדתי בישראל מעוניין לבחור במועמדים שיקדמו שמירת צביון וערכים יהודיים בעירם. אחוזי הצבעה גבוהים בערים חרדיות, ביחס לרחבי הארץ

  • י"ח אדר א' התשפ"ד
קלפי בבני ברק (צילום: Chaim Goldberg/Flash90) קלפי בבני ברק (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ההערכה הערב (שלישי) בקרב גורמים בוועדת הבחירות המרכזית היא כי אחוזי ההצבעה ברחבי הארץ לא יעלו על 48 אחוזים. שעה לפני סגירת הקלפיות אחוז ההצבעה עומד על כ-45%. נתון נמוך בהרבה לעומת ה-53% שהצביעו בבחירות 2018.

רק בימים הקרובים ניתן יהיה להסיק מדוע מרבית הציבור בחר שלא לממש את זכות ההצבעה. יש המייחסים זאת ללחימה, אחרים לחוסר עניין כללי מצד הציבור בערים הגדולות, מלבד טבריה שם אחוז ההצבעה הגיע הערב לכ-50%.

על פי נתונים שרוכזו בוועדה המרכזית, נתוני ההצבעה בערים החרדיות, שעה לפני סגירת הקלפיות: ‏רכסים: 69.6%, אלעד: 72.5%, ‏מודיעין עילית: 58.8%, עמנואל: 56.8%, ביתר עילית: 55%, בית שמש: 51.2%, בני ברק: 50.6%, צפת: 47.5%, גבעת זאב: 48.4%. בהתיישבות היהודית ביו"ש אחוז ההצבעה מתקרב ל-58% בממוצע.

יממה לפני הבחירות פרסם ארגון חותם סקר, אותו ערך מכון גיאוקרטוגרפיה בראשות אבי דגני, ממנו עולה כי מרבית הציבור הדתי בישראל מעוניין לבחור במועמדים אשר יקדמו שמירת צביון וערכים יהודיים בעירם.

מנתוני הסקר עולה כי 76 אחוזים מהנשאלים מקרב הציבור הדתי ציינו כי חשוב להם שהמועמדים לרשויות יפתחו את שירותי הדת העירוניים לכלל הציבור. בנוסף, 75 אחוזים מהנשאלים ציינו כי חשוב להם שהמועמדים לבחירות יעצימו את לימודי היהדות במערכות החינוך עבור כלל התושבים. עוד עולה מנתוני הסקר כי 72 אחוזים ציינו כי חשוב לשמור על סטטוס קוו בנוגע לשמירת השבת.

תגיות:בחירות מקומיותאחוזי הצבעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה