חדשות בארץ

תא"ל הגרי: "המטרה היא להגיע לסינוואר – חי או מת"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, השתתף בכנס, התייחס למנהיג חמאס ברצועה ולמטרות המלחמה: "המטרות שהגדרנו בקבינט הן מטרות נעלות, אבל ייקח זמן להגיע אליהן. אנחנו נלחמים בחמאס מהצפון לדרום"

תא"ל דניאל הגרי (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)תא"ל דניאל הגרי (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, השתתף היום (שלישי) בכנס בבנייני האומה בירושלים והתייחס למטרות המלחמה בעזה. לדבריו, "המטרות שהגדרנו בקבינט הן מטרות נעלות, אבל ייקח זמן להגיע אליהן. אנחנו נלחמים בחמאס מהצפון לדרום".

לשאלה האם צה"ל יודע היכן נמצא מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, השיב הגרי: "אני לא חושב שהשאלה היא איפה. המטרה היא שנגיע אליו - חי או מת. אנחנו נגיע אליו, ייקח כמה זמן שייקח". יש לציין כי הוושינגטון פוסט דיווח כי על פי ההערכות הישראליות, סינואר עדיין מסתתר בתוך אחת המנהרות מתחת לחאן יונס, וכי הקיף את עצמו בבני ערובה ישראלים. על פי הדיווח, המודיעין האמריקני שותף להערכות אלו.

על המשך הלחימה והכניסה האפשרית לרפיח, אמר דובר צה"ל כי "המטרה של המלחמה היא לוודא שהשביעי באוקטובר לעולם לא יקרה שוב, לעולם. אנחנו נסיים ברפיח כי היא חשובה, יש ברפיח חטופים. ישנם שני תנאים חשובים למבצע. הראשון הוא להשאיר את החשיבות של מצרים על רצועת עזה. דיברנו עם מצרים ווידאנו שלשתי המדינות שלנו יש את אותה אג'נדה ונישאר במערכת יחסים טובה".

התנאי השני, לדבריו, קשור לצפיפות האדירה ברפיח ולעובדה שיש בה ובסביבתה כ-1.4 מיליון אנשים: "אי-אפשר לעשות מבצע כשיש 1.4 מיליון אנשים. צריך לוודא שהתזוזה של האנשים למקום בטוח תתאפשר עם אוכל ותנאים רפואיים. כשהתנאים ימולאו, נוכל לצאת למבצע".

תגיות:דניאל הגרימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה