חדשות בארץ

הבחירות המקומיות: ראשי הערים הוותיקים נאבקים לשמור על התפקיד

כעשרה ראשי ערים מכהנים בתפקידם מעל שלוש קדנציות ומתמודדים מול צעירים מהם, המקווים לתפוס את מקומם. ועדת הבחירות עדכנה בצהריים כי אחוזי ההצבעה נמוכים בהשוואה לעבר

  • י"ח אדר א' התשפ"ד
יחיאל זוהר ובנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)יחיאל זוהר ובנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
אא

מרכז השליטה של ועדת הבחירות לרשויות המקומיות עדכן בצהריים (שלישי) כי עד השעה 13, רק 14% אחוזים מימשו את זכותם להצביע. לצורך השוואה, בשנת 2018 אחוז ההצבעה עמד בשעה זו על כ- 20%.

העיניים נשואות לערים הגדולות: ירושלים, חיפה ותל אביב, אולם הבחירות השנה מושכות תשומת לב דווקא בערים ובמועצות בהן "ראשים ותיקים", המכהנים מעל לשלוש קדנציות ואף יותר. מולם מתמודדים צעירים בגיל או מועמדים חדשים שטרם כיהנו בתפקיד.

בנתיבות, למשל, מכהן בתפקידו ראש העיר הוותיק ביותר בארץ, יחיאל זוהר מהליכוד, המשמש ראש העיריה מזה 34 שנים. מולו מתמודד טל אדרי, מרשימת "נתיבות של כולנו". אילן שדה, המכהן כראש מועצת מנשה מזה 30 שנה, צפוי לנצח, לפחות על פי הסקרים, ולהמשיך לקדנציה נוספת.

השלישי ברשימת הוותיקים הוא מוטי ששון, ראש עיריית חולון, המכהן 30 שנה. חמישה מתמודדים קוראים תיגר על כהונתו, וישנה הערכה כי המוביל בסקרים, שי קינן, יעלה מולו לסיבוב שני.

30 שנה הוא גם פרק הזמן בו מכהן חיים צורי כראש עיריית קריית מוצקין. שכנו בקרית אתא, יעקב פרץ, סגר 28 שנים בתפקיד ראש העיר. עוד ברשימת הוותיקים: אלי ברדה המכהן במגדל העמק מזה 25 שנה, ורון חולדאי בתל אביב ומרים פיירברג בנתניה המכהנים 24 שנים.

חדשים וחוזרים: אורן חזן רוצה להיות ראש עיריית אריאל

לא מעט מועמדים חדשים נכנסו למרוץ לכהונה ביישובים, במועצות ובערים. השם הבולט השנה הוא של חבר הכנסת לשעבר אורן חזן, המתמודד על ראשות עיריית אריאל. אחרי קדנציה של כמעט 11 שנים, ראש העיר אריאל, אלי שבירו, החליט שלא להתמודד בבחירות. על ראשות המועצה יש לא פחות משבעה מתמודדים, כשהבולטים שבהם, מלבד חזן, הם חבר הכנסת לשעבר ואיש הציונות הדתית יוני שטבון, ורועי מוסט, מי שהיה עוזרו של שבירו ומנכ"ל החברה הכלכלית בעיר.

ברמלה, ראש העיר לשעבר יואל לביא, שכיהן מספר קדנציות ופרש לפני חמש שנים, החליט להתמודד שוב. שם נוסף שמושך תשומת לב הוא הזמר בני אלבז, מסיעת עוצמה יהודית.

בחיפה, יונה יהב, שהפסיד לפני חמש שנים, מוביל בסקרים ועשוי לחזור לשבת על כסא ראש העיר.

תגיות:בחירות מקומיותראשי ערים ותיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה