חדשות בארץ

בצל המלחמה: בחירות ברשויות המקומיות

כ-7.2 מיליון בעלי זכות הבחירה רשאים להצביע ב-241 רשויות מקומיות ומועצות אזוריות. שר הפנים משה ארבל דחה לחודש נובמבר את הבחירות ביישובים שפונו עקב הלחימה. הקלפיות נפתחו ללא אירועים חריגים

שר הפנים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)שר הפנים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

הבחירות ברשויות המקומיות החלו הבוקר (שלישי), וכ-7.2 מיליון אזרחים הם בעלי זכות הבחירה. בצל מלחמת חרבות ברזל, האזרחים יצביעו ב-241 רשויות מקומיות ומועצות אזוריות, ולצורך כך הועמדו לרשותם כ-12 אלף קלפיות.

שר הפנים משה ארבל חתם בחודש שעבר על צו, אותו אישרה הכנסת, המאשר את דחיית הבחירות ביישובים ובמועצות האזוריות שתושביהן פונו עקב המלחמה ואלו ייערכו בחודש נובמבר.

עם פתיחת הקלפיות אמר שר הפנים: "נקטנו בכל הצעדים הנדרשים כדי להבטיח את טוהר הבחירות ודאגנו להנגיש את כל המידע בשקיפות מלאה בפורטל הבחירות. חשוב שהבוחרים ינצלו את יום השבתון כדי להצביע ולהשפיע". מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, הוסיף: "נערכנו לקדם מגוון רחב של תרחישים ואת יום הבחירות ננהל ממרכז שליטה אחוד שבו לצד אנשי משרד הפנים ישבו גם ראשי פיקוד העורף, המשטרה, הצבא ומערך הסייבר הלאומי".

7,190,920 תושבים ב-197 עיריות ומועצות מקומיות ו-44 מועצות אזוריות רשאים להצביע. על אף שבבחירות לא ישתתפו תושבים מ-12 רשויות, מדובר בגידול של כ-7% יותר מבעלי זכות הבחירה.

לנוכח מצב המלחמה וגיוס המילואים הנרחב, הצבעת החיילים – בסדיר, קבע ומילואים, החלה ביום שלישי שעבר, במאות קלפיות שמוצבות בבסיסי צה"ל בעורף ובחזית, וגם ברצועת עזה.

ברשימות המועמדים לרשויות המקומיות, למועצות האזוריות ולוועדים המקומיים מתמודדים 24,910 מועמדים בכ-3,705 רשימות. 801 מועמדים מבקשים את אמון התושבים בתקווה לעמוד בראש הרשות. 672 מתמודדים על ראשות עיר או מועצה מקומית ו-129 מתמודדים על ראשות מועצה אזורית.

83 מהמתמודדים על ראשות הרשות הן נשים ו-718 הם מועמדים גברים. יצוין כי יותר ממחצית מהמועמדים – 474 מתמודדים לראשות הרשויות, הינם מועמדים חדשים שלא התמודדו על ראשות עיר או מועצה בבחירות קודמות. גם בקרב המתמודדים על מקום במליאת המועצה (ולא על ראשותה), ניכר רוב של כמעט פי 3 גברים מנשים; 18,561 גברים לעומת 6,349 נשים בלבד.

על פי החוק, ראש רשות שנבחר בבחירות יתחיל לכהן 21 ימים לאחר יום בחירתו. באותן רשויות שלא תושג בהן הכרעה בסיבוב הראשון, ייערך סיבוב נוסף ב-10 במרץ.

תגיות:משה ארבלבחירות מקומיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה