חדשות בארץ

שעות לפני הטבח: בישראל זיהו התחברות של מאות מחבלים לסים ישראלי

המידע, שהיה ידוע לגורמי הביטחון, נאסר עד עתה לפרסום במשך ארבעה חודשים. הגילוי מוסיף לשלל טענות לפיהן המודיעין נכשל בזיהוי סימנים שהעידו על מתקפה קרובה. לשכת ראש הממשלה: "נתניהו לא קיבל על כך שום דיווח"

  • י"ז אדר א' התשפ"ד
בית שהותקף בבארי (Moshe Shai/FLASH90)בית שהותקף בבארי (Moshe Shai/FLASH90)
אא

הצנזורה התירה היום (שני) לפרסום כי בלילה שלפני מתקפת החמאס על יישובי העוטף, גופי המודיעין בישראל זיהו הפעלה של מאות סימים ישראלים לטלפונים ניידים. הם הופעלו בשטח הרצועה בידי מחבלי חמאס. גורמי הביטחון ציינו, כי מדובר בפעולה שנחשבת חריגה למדי ואותתה על כוונה שעשויה להיות לחמאס לפתוח במתקפה.

הצנזורה הצבאית אסרה לפרסם את המידע, שהתגלה שעות ספורות טרם התקיפה בפעילות מבצעית שגרתית של השב"כ. במשך חודשים הידיעה בעניין החלפת כרטיסי הסים נאסרה לפרסום תחת צו איסור גורף. על פי הידוע, המידע לא הועלה בפני הרמטכ"ל או צמרת הצבא, בדיונים שנערכו שעות מעטות לפני פתיחת המתקפה.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "אירועי הלילה שקדם ל-7 באוקטובר יתוחקרו לעומקם ויוצגו באופן שקוף לציבור". בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהרו להבהיר כי "ראש הממשלה נתניהו לא קיבל על כך שום דיווח, לא לפני 7 באוקטובר ולא בימים שאחרי המתקפה".

בהודעה משותפת של דובר צה"ל ודוברות השב"כ, שפורסמה בהמשך, נמסר: "הפרסום אודות 1,000 סימים ישראלים שנדלקו בו זמנית - שקרי ורחוק מהמציאות. בפועל התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של סימים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח".

"כפי שפורסם בעבר, בליל ה-7.10 התקבלו סימנים מעידים בגינם התקיימו הערכות מצב ובהתאם לכך התקבלו החלטות אופרטיביות. הסימנים המעידים מבוססים על מגוון כלים ויכולות, בהם גם כלים טכנולוגיים שלא ניתן לפרט את האופן ושיטת הפעולה שלהם". 

"כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעים בשב"כ ובצה"ל. נדרש לגלות אחריות וזהירות בפרסומים, כך שלא ייפגעו שיטות ויכולות מבצעיות בזמן מלחמה".

תגיות:מתקפת טרורצנזורהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה