חדשות בארץ

הברית שלא הותירה עין יבשה: "ויקרא שמו בישראל – אלחנן אור-עמי"

אלחנן קלמנזון הי"ד נהרג אחרי שחילץ מהתופת עשרות מתושבי בארי. אחיינו איתיאל, שלחם איתו, קרא לבנו הבכור שנולד השבוע על שמו, וריגש את הנוכחים באולם: "הקדוש ברוך הוא שלח לנו קרן אור. הם לא יכירו אחד את השני"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אחד מהסיפורים המוכרים מהטבח משמחת תורה הוא של הצוות שחילץ מהתופת בבארי עשרות תושבים. מדובר בצוות אלחנן, שחתר למגע עם המחבלים תחת אש וחיסל אותם. הצוות הלוחם הורכב מהאחים אלחנן ומנחם קלמנזון, שיצאו על דעת עצמם מעתניאל לעוטף בעיצומו של החג. אחיינם איתיאל זהר הצטרף בהמשך. בסופו של דבר, אלחנן הי"ד נהרג בעת פעולות החילוץ.

הסיפור הזה הפך אתמול (ראשון) למרגש במיוחד, אז התקיימה ברית מילה לבן הבכור של איתיאל. הסבא של הרך הנולד, הרב בני קלמנזון, בכה כשהכריז: "וייקרא שמו בישראל – אלחנן אור-עמי", על שם אלחנן הי"ד.

זהר שיתף על ההחלטה בפייסבוק ומאוחר יותר הסביר גם לתקשורת את הסיבה שבגללה החליט לקרוא לבנו על שמו של אלחנן. חשוב לציין כי פדיה מרק, בן דודו, נפל בקרבות בעזה בסוף אוקטובר. בנוסף, לפני כשבע שנים, אביו של פדיה, מיכי מרק, נרצח בפיגוע ירי. לפני כארבע שנים אחיו של פדיה, שלומי, נהרג בתאונת דרכים.

"הקדוש ברוך הוא שלח לנו קרן אור, את אלחנן אור-עמי המתוק שמביא איתו שמחה, נחמה, רפואה ותקווה. מהרגע הראשון הרגשנו שהשמחה שזכינו לה היא לא שמחה פרטית שלנו. היא שמחה כללית, משפחתית ולאומית", הסביר זהר. "כל ילד שנולד מביא איתו לאומה כולה אור ובשורה של תקווה, של תקומה, של התחדשות, של המשכיות. ולמשפחה שלנו הוא מביא לב חדש שפועם בתום, שנותן כוח ללבבות שבורים וכואבים להמשיך לפעום, וחיים חדשים על פני לבבות גדולים שחסרים. אנחנו מתפללים שאלחנן אור-עמי הקטן יביא אור גדול ושמחה למשפחה שלנו, ושהקדוש ברוך הוא ישלח עוד הרבה שמחות ואושר למשפחה שלנו".

באתר ynet פורסם כי איתיאל הסביר את הבחירה בשם כך: "בחרנו לקרוא לבן שלנו על שמו של אלחנן. אלחנן, שחסר לנו כל כך. שאנחנו מתגעגעים אליו כל כך. הוא מי שאנחנו שמחים וגאים שהבן הבכור שלנו ייקרא על שמו, שישאב ויקבל אור גדול מהדמות שלו, ושבעזרת ה' יגדל לאורו ויצמח ויביא אור חדש לעולם, שהאור של אלחנן חסר בו כל כך. אלחנן, שקשה לי לקבל את זה שהוא לא נמצא כאן לראות אותי ואת מיכל הופכים להיות אבא ואמא. הוא היה מסתלבט עליי בטירוף, כמובן, אבל גם היה שמח ומשמח אותנו ביום המיוחד הזה. אלחנן, שזכינו לכל כך הרבה רגעים מאושרים איתו.

"אלחנן, שאני זכיתי במיוחד להיות איתו בבארי, ללכת אחריו יחד עם מנחם, דודי היקר, לחלץ תחת אש אחים שלנו שהיו זקוקים לנו. במעשה גדול ממני, שהפך להיות אקורד סיום מדויק לחיים שלמים של עשייה, של מסירות נפש, של שליחות, של בנייה, ושל דאגה בלתי פוסקת לביטחון ולחיים של עם ישראל בארצו. שזכיתי ללמוד ממנו כל כך הרבה, ב-23 השנים שבהן אני האחיין שלו, ובשעות האחרונות שבהן הייתי לצידו. שזכיתי להיות איתו ברגעים האחרונים, ולהיפרד. אלחנן, שהוא קודם כול דוד אהוב, קרוב. והוא גם דמות מופת לאומית והיסטורית. את כל זה אנחנו מתפללים להצליח להנחיל לבן שלנו, שיילך בעקבותיו ולאורו. שימשיך את האור של אלחנן, עם האור החדש שהוא יביא לעולם.

"הם לא יכירו אחד את השני. אלחנן לא יראה את ה'גור-אדם' שנקרא על שמו, ואלחנן אור-עמי לא יכיר את האדם האהוב והגיבור שעל שמו הוא קרוי", הוסיף האב הטרי. "קשה לחשוב על זה: איך הוא ימשיך את האור הגדול והמיוחד של אלחנן, כשהוא לא זכה להכיר אותו? אבל הוא יגדל בתוך עולם שבו האור של אלחנן מהדהד ונוכח. הוא יגדל במשפחה שתספר לו עליו, ותנחיל לו בעזרת ה' את הערכים שבהם אלחנן דבק. באותה משפחה שבה אלחנן גדל, אותה קרקע שממנה הוא צמח.

"לשם אלחנן צירפנו את השמות אור עמי. ביחד ולחוד הם מבטאים רובד מיוחד בדמות של אלחנן, ובדברים שאותם אנחנו רוצים להנחיל ולאחל לבן שלנו. אור – 'שְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ הֵמָּה יַנְחוּנִי יְבִיאוּנִי אֶל הַר קָדְשְׁךָ וְאֶל מִשְׁכְּנוֹתֶיךָ'. אור מסמל את מהות הטוב. הבריאה נפתחת ביצירת האור, והחיבור בין האור ובין הטוב הוא מיידי. הילד שלנו מביא לנו ולעולם אור גדול, ואנחנו מחכים לראות את האור המיוחד שבו הוא יזרח.

"עמי – "נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי יֹאמַר אֱלֹהֵיכֶם. דַּבְּרוּ עַל לֵב יְרוּשָׁלַ͏ִם וְקִרְאוּ אֵלֶיהָ כִּי מָלְאָה צְבָאָהּ כִּי נִרְצָה עֲו‍ֹנָהּ כִּי לָקְחָה מִיַּד ה' כִּפְלַיִם בְּכָל חַטֹּאתֶיהָ'. עמי זה העם שלי. מלשון שייכות. אני רואה את העם שלי כחלק ממני, ואני רואה את עצמי חלק ממנו. כשאני רואה את עצמי חלק מעמי, זה מוליד אחריות. לא סתם המילה 'עמי' מזוהה יותר מכול עם הקריאה המכוננת של משה רבנו, הרועה הגדול – 'שלח את עמי'. רק כשאני רואה את עצמי כחלק, ורואה את האחר כחלק ממני, אז אני יכול לקחת אחריות, לפעול ולהוביל".

תגיות:ברית מילהאלחנן קלמנזוןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה