חדשות בארץ

הפיגוע ליד מעלה אדומים: לוחם המילואים סיים שירות בעזה וחיסל את המחבל

חנניה בן שמעון לחם ארבעה חודשים ברצועה והשתחרר לפני כשבוע. הבוקר נפצע מירי של המחבלים על רכבו ליד מעלה אדומים, אך הספיק להשיב אש ולחסל את אחד המחבלים. שוטר חיסל את המחבל השני

  • י"ג אדר א' התשפ"ד
זירת הפיגוע (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)זירת הפיגוע (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

חנניה בן שמעון, בן 23, לוחם מילואים ששירת בארבעת החודשים האחרונים בעזה, הוא אחד הפצועים מהפיגוע הבוקר (חמישי) ליד מעלה אדומים. למרות שנפצע הוא הספיק לחתור למגע ולחסל את אחד המחבלים. מצבו מוגדר בינוני ואביו קרא להתפלל לרפואתו.

אריק בן שמעון, אביו של הלוחם הפצוע, סיפר: "חנניה השתחרר משירות מילואים בעזה לפני שבוע וחצי. הוא היה ברכב יחד עם אימו כאשר נתקלו בפיגוע. הוא ביצע ירי דרך השמשה, פגע במחבל, פרק מהרכב, חתר למגע מטווח אפס וחיסל את המחבל תוך כדי שנפצע. הוא נפצע בבטנו וברגל".

בן שמעון האב כתב לחבריו הבוקר: "הבן נפצע עם כדור בבטן וברגל. בהכרה. הילד גיבור. זיהה את המחבל, חתר למגע. חיסל את המחבל בקרב. אבקש להתפלל לרפואת חנניה יוסף בן טובה. תודה רבה על כל התפילות והחיזוקים".

האב הוסיף כי בנו היה בדרך לעבודה כמאבטח טיולים, וכאשר הם עמדו בפקק תנועה אחד המחבלים יצא מרכב בצד שמאל, הצד בו ישבה רעייתו. "המחבל החל לירות והבן שלי זיהה את האירוע. ירה במחבל תוך שניות מהרכב כבר כדור ראשון. מצבו בינוני. חטף מספר כדורים בבטן ובאגן. ללא פגיעות פנימיות חמורות אבל כן שברים. עבר טיפול ראשוני בהר הצופים, הועבר לעין כרם ונכנס ישר לניתוח".

הערב העביר הפצוע מסר לקרוביו וחבריו ואמר: "אני אהיה בסדר, אני עייף מאוד וכאוב מאוד, יהיה תהליך שיקום ארוך לרגל אבל גם זה יעבור, תודה על הדאגה אני אוהב את כולכם".

השוטר שחיסל מחבל משחזר: צמצמתי לכוון המחבל ויריתי בו

במקביל לפעולתו של לוחם המילואים שחיסל את אחד המחבלים, הגיע לזירה שוטר רכוב על אופנוע אשר זיהה אתה מחבל בשטח. בפני מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, שיחזר השוטר, רס"מ כ', את אשר ארע. "שמעתי צרורות, ראיתי אנשים יוצאים מהרכבים ומבצעים ירי, באתי מלמטה, ירדתי מהאופנוע שמתי כובע זיהוי. כשהגעתי למעלה ראיתי מחבל מצד שמאל כאשר הוא שכב. אזרח צעק לעברי שהוא מאבטח ופגע במחבל, והיה עוד אזרח שחטף כדור ביד, כנראה עף לו האקדח. ראיתי עוד מחבל שהיה למעלה, צמצמתי אליו, בחסות הרכבים הוא ביצע ירי, צמצמתי עד שהגעתי מטווח קרוב ויריתי". המפכ"ל שיבח את השוטר וציין, "אין לי ספק שבפעולתך הנחושה והמקצועית הצלת חיי אזרחים רבים".

תגיות:פיגוע מעלה אדומיםחנניה בן שמחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה