חדשות בעולם

מחקר: יהודים שמתפללים בבית כנסת מתנדבים יותר

המחקר בארה"ב מצא קשר בין יהודים שמגיעים לבית הכנסת לבין מטרות טובות, כמו צדקה. נמצא כי משקי בית יהודיים תורמים כ-35% יותר מלא יהודיים. עוד ממצא מעניין: מי שחוו אנטישמיות נותנים פי 10 יותר צדקה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יהודים שחווים אנטישמיות על בסיס יום-יומי נוטים לתת סכומים גבוהים יותר לצדקה מאשר אלה שלא – כך עולה ממחקר שערכו סטודנטים באוניברסיטת אינדיאנה בארצות הברית, בשיתוף קרן משפחת לפי החוקרים, יהודים שחוו אנטישמיות חילקו פי 10 יותר צדקה. יחד עם זאת, הסקר לא מצא הבדל בין נשואים לעומת רווקים.

המחקר, שנערך בקרב יותר מ-3,000 משקי בית בארה"ב, מצא כי בנוגע לתרומות למטרות ישראליות - גברים רווקים תורמים הכי הרבה כסף, יותר מאשר רווקות או זוגות נשואים. כמו כן, משקי בית יהודיים תורמים כ-35% יותר מלא יהודיים, אך מחבר המחקר ציין שיהודיים מרוויחים בממוצע יותר מאשר לא יהודיים בארה"ב.

ומה עם המספרים הגדולים? עוד נמצא, כי 1% מהבתים היהודיים תרמו מיליון דולר או יותר בשנת 2023, לעומת 0.3% ממשקי מהלא-יהודיים. 44% מהתרומות הגדולות עוברים לארגונים יהודיים.

עוד נמצא, כי יהדות ארצות הברית תרמה כ-750 מיליון דולר לארגונים שונים הקשורים למלחמה הנוכחית, בעיקר בתחילתה. הם תרמו בממוצע כ-2,500 דולר.

מחברי המחקר סיפרו כי התרומות עבור מטרות ישראליות עלו בצורה ניכרת מאז המלחמה והם צפויים להיות גבוהים גם ביחס לנתונים אחרי המלחמה.

ומה עוד מצא הסקר? נתון מעניין לפיו אנשים שמגיעים לבית הכנסת לפחות פעם בחודש נוטים להתנדב הרבה יותר מאשר אלה שלא מגיעים. יותר מרבע ממשקי הבית בארצות הברית טוענים כי שהשתתפו בהתנדבות כלשהי.

עורכי המחקר מסר לידיעות אחרונות כי "נראה שאלה המודאגים מאוד מאנטישמיות או חוו אותה בעצמם 'מצביעים עם פנקסי הצ'קים שלהם'". לטענתם, דרוש מחקר נוסף כדי לקבוע האם יש קשר מכוון בין רמת האנטישמיות לנתינה מוגברת.

מאז המלחמה, מספר התקריות האנטישמיות עלה ב-360%. בכל יום נרשמים בממוצע 34 תקריות אנטישמיות בארצות הברית.

תגיות:בית הכנסתיהודיםהתנדבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה