חדשות בארץ

מקורבים לסינוואר נעצרו בעזה – הלוחמים איתרו גם את דרכונו

בפשיטה של לוחמי צה"ל על אתר מרכזי של החמאס בחאן יונס אותר דרכונו של מנהיג הארגון ברצועה וכן פריטים אישיים נוספים. בבית החולים אל נאסר נעצרו מספר מחבלים הנחשבים מקורבים לראשי החמאס

  • י"א אדר א' התשפ"ד
פעילות בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)פעילות בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

דרכונו של יחיא סינוואר וכן מספר פריטים אישיים שלו התגלו בפשיטה של לוחמי צה"ל על אתר של חמאס בחאן יונס. כך נחשף היום (שלישי) בחדשות 12. בפשיטה התגלו גם מסמכים וחומר נוסף המוגדר "בעל ערך מודיעיני רב".

צה"ל המשיך היום את הפעילות לאיתור מנהרות תחת בית החולים אל נאסר, זאת לאחר שהוא פונה מיושביו. כזכור, בשבוע שעבר נעצרו בתוכו עשרות מחבלים, חלקם לבושים מדי צוות רפואי ומדים של הסהר האדום. כמו כן נמצאו בחלק ממתחם בית החולים אמצעי לחימה ששימשו את המחבלים. בעת החיפוש נמצאו גם קופסאות מלאות בתרופות, על חלק מהן שמות של חטופים ישראליים. הקופסאות היו מלאות, כך שהנחת הצבא היא שהחטופים לא קיבלו תרופות.

כעת הותר לפרסום כי בסך הכל עצר צה"ל בתוך בית החולים ובסביבתו כ-200 מחבלים. מבירור זהותם עלה כי חלקם נחשבים מקורבים לצמרת הנהגת החמאס ברצועה. חלק מהם הודו כי החזיקו בחטופים ישראלים. העצורים הועברו לחקירה בישראל והשאיפה היא כי חקירתם תסייע באיסוף מידע מודיעיני יקר ערך, שיסייע באיתור חטופים וכן יוביל למנהיגי החמאס.

הלחימה נמשכת במטרה למוטט סופית את גדודי חאן יונס. על פי דווחים בעזה, צה"ל ביצע הערב סיכול ממוקד בפאתי רפיח. הסיכול בוצע בירי מן האוויר לעבר רכב אך לא נמסר מי נפגע באירוע.

בנוסף, צה"ל הטיל היום ברפיח כרוזים של עיתון "המציאות - המהדורה השלישית". בשער: תמונתו של סינוואר במנהרה בחאן יונס, מתוך התיעוד שבו נראה נמלט בתחילת המלחמה. "האם גורל ילדיו של סינוואר חשוב יותר מגורל ילדיכם?", נכתב בכרוזים.

דובר צה"ל בערבית פנה בהודעה לתושבי שכונות הזית והטורקמן באזור זייתון ברצועת עזה וכתב להם: "למען ביטחונכם, אנו מזמינים אתכם לעבור מיד דרך רחוב סלאח אלדין לאזור ההומניטרי באל-מוואסי". צה"ל הגביר את הפעילות בשכונות בעקבות לחימה מול חוליות חמאס. הערב דווח בתקשורת הפלסטינית כי כוח צה"ל צר על ביתו של בכיר חמאס, מחמוד אל-זהאר, בשכונת זייתון. אל-זהאר הינו חבר ההנהגה המדינית של חמאס ובשנת 2006 שימש שר החוץ של הרשות הפלסטינית.   

במקביל, הפעולה בחאן יונס ממשיכה והכוחות ביצעו פשיטות ואיתרו אתרים תת קרקעיים. בצה"ל הדגישו כי חטיבת חאן יונס פורקה מבחינת היכולת שלה לתפקד, ועם זאת חוליות מחבלים עדיין פועלות בשטח והלוחמים מנהלים מולן קרבות.

לוחמי הצנחנים פשטו על מבנה ובו אותרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם, קלאצ'ניקובים, ראשי קרב, רימונים, RPG ותחמושת. המבנה צמוד לבית ספר של האו"ם אשר שימש כמחסה הומניטרי לתושבים. על פי צה"ל, שיטת הפעולה של המחבלים כללה מעבר מהיר דרך חרך בקיר בית הספר למבנה הסמוך ממנו לקחו את אמצעי הלחימה ויצאו להתקפות נגד כוחותינו.

במבנה סמוך אחר איתרו הלוחמים כלי נשק רבים, תחמושת, מחסניות, וסטים ומדי חמאס. כמו כן, הכוחות פשטו על ביתו של ראש מערך הנ"ט של חטיבת חאן יונס בו מצאו אמצעי לחימה רבים וחומרים מודיעיניים.

לצד זאת, פעל צוות הקרב של חטיבת הצנחנים לפינוי האוכלוסייה האזרחית ממרחב הלחימה לטובת בטיחותם. במהלך הפעילות נעצרו כ-60 מחבלים שהסתתרו בבית הספר לצד חוסים וניצלו את המאמצים ההומניטריים לפינוי כדי להימלט. המחבלים נלקחו להמשך חקירת כוחות הביטחון בישראל.

צה"ל אישר הערב כי חטיבת המילואים 646, אשר לחמה בחודשים האחרונים ברצועת עזה, סיימה את פעילותה ויצאה מהרצועה. במהלך פעילותם, לוחמי צוות הקרב החטיבתי חיסלו מחבלים רבים, איתרו אמצעי לחימה והשמידו תוואי תת קרקעי אסטרטגי של חמאס, החוצה את רצועת עזה מהצפון לדרום.

עם תחילת התמרון החטיבה פעלה החטיבה לטיהור ופשיטה על יעדי טרור במרחב מחנות המרכז, בשכונות אל בורייג, נוציראת ושכונת "המגדלים", השייכת לפעילי חמאס. בסיום המשימה במחנות המרכז המשיכו הלוחמים לתמרן בדרום הרצועה, במרחב חאן יונס.

בפעילותם השלימו מבצע חטיבתי במרחב "העבסנים", במסגרתו חיסלו מספר רב של מחבלים ואיתרו והחרימו אמצעי לחימה רבים. במהלך המבצע נעצרו עשרות מחבלים אשר הסתוו בחסות האוכלוסייה.

תגיות:יחיא סינווארמעצר מחבליםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה