חדשות בארץ

השר קרעי מגן על החרדים: "יותר משאנחנו שומרים עליהם, הם שומרים עלינו"

שר התקשורת שלמה קרעי: "יותר משאנחנו שומרים על התורה ולומדיה – התורה מגינה עלינו – זאת האמונה". וגם: מה הוא חושב על ערוץ אל-ג'זירה?

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר התקשורת שלמה קרעי יוצא להגנת הציבור החרדי בישראל, ותוקף את המבקרים בנוגע להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגביל את עלייתם של ערבים-ישראלים להר הבית במהלך צום הרמדאן. "השב"כ רצה לאפשר כניסה לכולם, ובשומר חומות ראינו שהשב"כ לא באמת ידע לזהות תהליכים שקרו. ההחלטה הזאת היא לא חסרת תקדים, היו מגבלות בעבר, פעם זה בני 30, פעם זה 50 – בכל פעם יש מגבלות אחרות", אמר בראיון לחדשות 12. "המגבלות הן מגבלות גורפות, זה לא חסר תקדים. בכל פעם יש מגבלות אחרות. ראש הממשלה קיבל את הפשרה'".

"הלוחמים שלנו שנמצאים בעזה ובצפון נאמנים למורשת ישראל. עומדות היו רגלינו במלחמה בזכות שערייך ירושלים שעוסקים בתורה", אמר על הציבור החרדי. "מי שתורתו אומנותו, יותר משאנחנו שומרים עליהם הם שומרים עלינו. יותר משאנחנו שומרים על התורה ולומדיה – התורה מגינה עלינו – זאת האמונה".

"ויחד עם זאת לא צריך לכרוך דבר בדבר", המשיך שר התקשורת. "מי שלא תורתו אומנותו, לא צריך חוק גיוס בשביל זה. מספיק שכל ישר. הם הראשונים שצריכים לצאת למלחמה, וראינו את זה קורה".

"לא הולכים לעסוק עכשיו, בתקופת המלחמה, במאבק נגד הציבור החרדי. ראינו גם כשיאיר לפיד ניסה לעשות את זה בכפייה, דברים לא הלכו. אני שרתי בנח"ל החרדי, ושם דברים קרו לא בכפייה. אנחנו מחפשים את האחדות, לא את המאבקים".

בהמשך התייחס קרעי לערוץ אל-ג'זירה שעדיין פועל ומסית וטרם נסגר: "אני חושב שאנחנו בנושא הזה צעד אחד מעבר לכל מה שעשו בשנים האחרונות, ואני יזמתי תקנות לשעת חירום שמאפשרות לשר התקשורת, באישור הקבינט, לקבוע שאפשר לסגור ערוצים שפוגעים בביטחון המדינה. ערוץ אל מיאדין נסגר. התקנות האלה פג תוקפן והן הופכות לחקיקה ראשית, שעכשיו עברה בקריאה ראשונה בכנסת. למה זה לא קורה? זה שיקולים של הקבינט. אני את התשתית הכנתי. החרב מונפת מעל אל-ג'זירה. נדרשת כאן הסכמת שר הביטחון ואישור הקבינט, אני לא נמצא בישיבות. אני מבטיח לכל תושבי ישראל שהכול נעשה משיקולים של דיני נפשות. אין פה אף אחד שמרחם על אל-ג'זירה".

תגיות:שר התקשורתשלמה קרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה