חם ברשת

דודו אוואט על החרדים: "ציבור חכם וצנוע, אוהב את סגנון החיים שלהם"

שוער העבר מתח ביקורת נוקבת על ההסתה נגד החרדים: "בא לי פשוט לבכות. אני רוצה לחזק ולחבק את אחינו החרדים הצנועים, האהובים והחכמים שסופגים בכל הזדמנות חיצים רעילים של הסתה"

(מתוך עמוד הפייסבוק של אוואט)(מתוך עמוד הפייסבוק של אוואט)
אא

שוער העבר דודו אוואט ידוע כאיש ימין. הוא התבטא לא פעם מאז המלחמה ועוד לפניה, ופרס את משנתו בנוגע למצב הביטחוני. כעת, שוער הנבחרת לשעבר פרסם את מה שמוגדר כ"הסתה נגד ציבור שלם" - ההסתה נגד הציבור החרדי שמשתקפת לאחרונה בתקשורת וגם ברשתות החברתיות.

בחשבון ה-X שלו חיזק אוואט את המגזר החרדי, וקרא למצוא פתרון לסלע המחלוקת בין חרדים לחילונים. בראיון ל"ישראל היום" הוא הסביר כי החרדים צריכים לזכות ליחס אחר.

"בא לי פשוט לבכות. אני רוצה לחזק ולחבק את אחינו החרדים הצנועים, האהובים והחכמים שסופגים בכל הזדמנות חיצים רעילים של הסתה ואנטישמיות. מי שמכיר אתכם באמת יודע שאתם הגשר לאחדות ואהבת העם", צייץ בחשבון ה- X ומאוחר יותר כתב באינסטגרם שלו: "פתרונות ישנים של הסתה, שנאה והתלהמות לא יפתרו את הבעיה, רק יפלגו אותנו יותר".

"כמעט בכל העולם יש שנאה ליהודים, בישראל יש אנטישמיות נגד חרדים", אמר אוואט בראיון בנוגע לציוץ ההוא. "מכלילים שכל החרדים הם אנשים קיצונים, גזלנים, גנבים, בטלנים וכו'. אבל זה לא נכון. הציבור החרדי הוא שונה. טוב לב, פתוח, מעניין, חכם, צנוע, ועובד. די, לא הגיוני שתהיה אנטישמיות כלפי יהודים בתוך מדינת היהודים. אפשר ורצוי להתווכח".

על השאלה מה הפתרון שיאחד את ישראל אמר: "יש מספיק אנשים חכמים שימצאו פתרונות. לא אזרוק סיסמאות. הציונות הדתית עובדת ומתגייסת וגם נגדם יש גזענות ואנטישמיות. צו השעה וכורח המציאות מאז הטבח מחייבים חשיבה מחודשת של המבנה הרצוי לגיוס לצה"ל. חייבים להניח בצד איומים, סנקציות ועונשים על אי גיוס ולהתמקד בפתרונות. גם המגזר החרדי מבין זאת".

"אני מאוד מחובר ליהדות ואוהב את החרדים ואת סגנון החיים הצנוע שלהם", המשיך אוואט. "כואב לי מאוד שהחזקים והעשירים נלחמים נגד המוחלשים. זה מוציא אותי מדעתי ותמיד אגן עליהם. זה נהיה ספורט לאומי לשנוא חרדים. חושב שזו התעסקות מסוכנת מאוד לחברה שלנו בתקופה כזאת".

תגיות:חרדיםדודו אוואט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה