חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע ביום שישי, נמשכים הקרבות בחאן יונס

תנועת הפתח בירכה על הפיגוע ביום שישי, אזעקות בצפון ובדרום והצפות ברחבי הארץ. סיכום חדשות השבת

אא

הותר לפרסום: רס"ל (מיל') אורי יעיש, בן 27 ממודיעין, חייל בפלס"ם 8119, חטיבת ירושלים (16) הוא אחד מההרוגים בפיגוע שהתרחש אתמול (שישי) בצומת ראם. בפיגוע נרצח גם ישי גרטנר, בחור ישיבה בן 23 ממודיעין עילית שהיה בדרכו לישיבה. כמו כן נפצעו ארבעה אזרחים באורח קשה.

תנועת אבו מאזן בירכה על הפיגוע: מתנועת הפתח בראשות אבו מאזן נמסר כי הם מברכים על פיגוע הירי בצומת ראם. לדבריהם, "הפיגוע מגיע כתגובה לפשעים שביצע הכיבוש נגד עמנו".

נמשכת הפעולה הצבאית בחאן יונס: מצה"ל נמסר כי הפעילות בחאן יונס נמשכת ביתר שאת על ידי עוצבת הקומנדו, לוחמי שייטת 13 וכוחות מיוחדים מיחידות מגלן ואגוז. בין היתר, חיסלו הלוחמים מחבלים בבית החולים נאסר. במקביל לכך פעלו לוחמים מחטיבה 7 בפשיטה על יעדי טרור ואיתרו ציוד לחימה רב. מדובר צה"ל נמסר כי שני לוחמים ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפצעו קשה בקרבות בחאן יונס.

אזעקות בצפון ובדרום: אזעקה הופעלה הבוקר באשקלון, ולפחות רקטה אחת יורטה. מצה"ל נמסר כי כוחותיו חיסלו מהאוויר את המחבל ששיגר את הרקטה, בתוך 30 דקות מהשיגור. גם בצפון הארץ נשמעו אזעקות, בין היתר בקריית שמונה, בית הלל, קיבוץ הגושרים ויישובים נוספים. גם בגולן נשמעו פיצוצים במשך השבת, וכוחות צה"ל תקפו בתגובה.

ישראל תוקפת בלבנון: במהלך השבת תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב תשתית צבאית של חיזבאללה. דובר צה"ל מסר כי בתקיפה חוסל מחבל, וכן הותקף מבנה צבאי. גם בלבנון דיווחו על תקיפותיה של ישראל בדרום המדינה.

בלינקן: "לישראל יש הזדמנות ייחודית": בוועידת הביטחון במינכן אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי "לישראל יש הזדמנות ייחודית, כאשר כמעט כל  מדינה ערבית רוצה לנרמל איתה יחסים". בתגובה אמר הנשיא הרצוג: "בראש ובראשונה יש לדאוג לביטחון ישראל, לשם כך עלינו להשלים תחילה את מיגור החמאס".

הצפות בחדרה: בעקבות הגשמים העזים הוצפו רחובות שונים בחדרה. באחד הרחובות חולצו שני ילדים וילד במצב קל והועברו לטיפול בבית החולים.

בית הדין בהאג דחה את בקשת דרום אפריקה: בית הדין בהאג יצא בהודעת דחייה לבקשת דרום אפריקה לעצור פעולה צבאית של ישראל ברפיח.

מנהיג האופוזיציה ברוסיה מת בכלא: מנהיג האופוזיציה ברוסיה לשעבר אלכסיי נבלני מת במתקן כליאה שבמושבת עונשין. הרשויות ברוסיה דיווחו על מותו כתוצאה מקריש דם, אולם בני משפחתו טענו כי "פוטין וממשלתו משקרים ללא הרף, הם ורק הם אחראים למותו בכלא". בעקבות מות נבלני נערכו הפגנות ב-21 ערים ברחבי רוסיה, ויותר מ-200 נעצרו על ידי הרשויות.

יפן שיגרה טיל חדש: שנה לאחר ניסיון שיגור כושל, שיגרה יפן לחלל את הטיל החדש שלה. עד לשנת 2030 מתכננת סין לשגר עוד 20 לוויינים עם טילים מסוג זה.

התחזית: מחר (ראשון) יהיו הטמפרטורות נמוכות יחסית לעונה, וצפויים גשמים ומעט סופות רעמים. לקראת הלילה יתחזקו הגשמים וקיים חשש מהצפות. ביום שני יהיה מעונן עם גשמים שיוסיפו לרדת מצפון הארץ ועד צפון הנגב. משעות הצהריים יתמעטו וייחלשו הגשמים. ביום שלישי תחול עלייה קלה בטמפרטורות ויהיה מעונן חלקית. עלייה נוספת תחול למחרת (רביעי) והטמפרטורות תהיינה רגילות לעונה.

תגיות:אזעקותחאן יונססיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה