הורים וילדים

כיצד אלמד את הילדים לנהל רגשות? מדריך מעשי

למה חשוב ללמוד כיצד לנהל רגשות, ואיך אלמד את ילדיי מיומנות חשובה כזו?

אא

ניהול רגשות הוא מיומנות חיונית שכל הילדים צריכים ללמוד. בגיל הרך, הילדים נמצאים בשלבי פיתוח רגשי וחברתי, ולכן חשוב מאוד ללמדם כיצד להביע רגשות בצורה תקינה ובריאה. כשהם ידעו לנהל את רגשותיהם, יהיה להם את הכלים הנדרשים להתמודד עם אתגרים רגשיים בחיים היומיומיים. לפניכם כמה כלים פרקטיים שיעזרו לכם, ההורים, ללמד את הילדים לנהל רגשות.

הבנת הרגשות:

הצעד הראשון בלימוד של ניהול רגשות הוא לעזור לילדים להבין ולזהות את הרגשות שלהם עצמם. עליהם לזהות את הרגשות, לקרא להם בשם ולהבין את הגורמים שמעוררים אצלם רגשות שונים. כדי לעזור להם בתהליך זה, יש לשאול אותם שאלות פתוחות, ולעזור להם לתאר את הרגשות שלהם במילים. כמו כן ניתן ללמד אותם לזהות את מקום הרגש בגוף, ואת העוצמה של הרגשות, כגון עצבנות, פחד או שמחה.

הבנת רגשות של אחרים:

הבנת רגשותיהם של אחרים גם היא חלק חשוב בלמידה של ניהול רגשות. יש ללמד את הילדים להבין שהרגשות שלהם יכולים להשפיע על אחרים, ושכל אדם יכול להרגיש דברים שונים בסביבה זהה. יש לעזור להם לזהות רגשות בגוף ובפנים של אחרים, ולהתחשב בצרכים וברגשות של הסובבים אותם.

כלים לניהול רגשות:

אחד הדברים החשובים ביותר הוא ללמד את הילדים כלים פרקטיים לניהול רגשות. לדוגמא: נדריך אותם כיצד לבצע תרגילי רגיעה, כמו לקחת נשימה עמוקה ולספור עד עשר, כדי להקל על רגשות של חרדה או עצבנות.

התמודדות עם רגשות שליליים:

בחיי היומיום של הילדים, הם יכולים להתמודד עם רגשות שליליים כמו עצבנות, כעס או עצבות. יש ללמד אותם כיצד להתמודד עם רגשות אלו בצורה בריאה ובונה. אפשר ללמד אותם להבין את מקור הרגשות, לשתף פעולה עם אחרים ולבקש עזרה כשזו נדרשת, וגם למצוא פעילויות חיוביות, כמו ציור, כתיבה או ספורט, שיעזרו להם להתמודד עם הרגשות השליליים.

התמודדות עם רגשות חיוביים:

למדו את הילדים להתמודד עם רגשות חיוביים כמו שמחה, תשוקה והתרגשות. יש ללמד אותם להתמודד עם רגשות חיוביים בצורה תקינה ומאוזנת, למשל: לשתף פעולה עם אחרים ולחלוק איתם את השמחה שלהם, להתרגש ולהתלהב מההצלחות שלהם, ולהעריך ולהודות לעצמם על הישגים והתקדמות שלהם.

לסיכום, ניהול רגשות הוא מיומנות חשובה לצורך בריאותם הנפשית והרגשית של הילדים. עלינו, ההורים, ללמד את הילדים להביע רגשות בצורה תקינה ובריאה, להבין ולזהות את הרגשות שלהם ושל אחרים, וללמד אותם כלים פרקטיים לניהול רגשות. על ידי כך הם יוכלו להתמודד עם רגשות שליליים וחיוביים, ולהתפתח לאנשים מאוזנים ורגועים.

 

הכותבת היא אימא ל-3 מתוקים, מדריכת הורים ומאמנת ילדים ונוער לפיתוח כישורים חברתיים והעצמה אישית

תגיות:ניהול רגשותהורים וילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה