חדשות בארץ

עקב חשד להדלפת חומר מדיון חסוי: בקשה לפתוח בחקירה נגד ח"כ קריב

חבר הכנסת גלעד קריב נחשד בהדלפת חומר ביטחוני מדיון חסוי, שהתקיים בוועדת החוץ והביטחון. הייעוץ המשפטי לממשלה הודיע כי הנושא נמצא בבדיקה, ובמקביל חברי כנסת הגישו הצעת חוק לחייב חברי ועדה בבדיקת פוליגרף

גלעד קריב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)גלעד קריב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בעקבות חשד שחבר הכנסת גלעד קריב, מסיעת "העבודה", הדליף לעיתונאי בן כספית חומר חסוי מפרוטוקול דיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון, הייעוץ המשפטי לממשלה הודיע היום (חמישי) כי הנושא בבדיקה.

הפנייה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, לבחון את הטענה נגד חבר הכנסת, אושרה על ידי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, לאור ממצאים שהעלה קצין בודק שבחן את אירוע ההדלפה.

בפנייתו ליועצת המשפטית לממשלה ציין יושב-ראש הכנסת כי הוא מבקש ממנה "להורות באופן מידי על פתיחה בחקירה לבירור מעמיק של התקרית ולהעמדה לדין, ככל שהתמונה הראייתית לא תשתנה במהלך החקירה". מלשכת היועצת המשפטית לממשלה נמסר כי הפניה התקבלה ותיבחן.

הבדיקה נגד קריב החלה לאחר שבחודש דצמבר האחרון פרסם העיתונאי בן כספית תמלילים מפרוטוקולים של דיון חסוי שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון. הדיון היה בחודש יוני שעבר והתמלילים מפרטים סקירה ביטחונית, בדגש על איראן והערכות למערכה רב זירתית, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי מידע שהגיע אל לשכת יו"ר הכנסת, החשוד בהדלפה הוא גלעד קריב, הנמצא בוועדה על תקן ממלא מקום. קצין הכנסת פתח בבדיקה במהלכה זומנו עדים למתן עדות ולמסירת ראיות, ונבדקו מצלמות הביטחון במתחם הוועדה. הבדיקה העלתה כי האדם היחיד שעיין בפרוטוקול ממנו דלף המידע הוא קריב, אשר עשה זאת פעמיים, ובסמוך למועד פרסום הכתבה. קריב, נאמר עוד בהודעת יו"ר הכנסת, "אף סימן באמצעות מרקר, עט ועיפרון חלקים בפרוטוקול, אותם חלקים אשר פורסמו בסופו של דבר". מנהל הוועדה מסר באופן חד משמעי כי זהו העותק היחיד הקיים מאותו הדיון וכי נמסר לחבר הכנסת כשהוא נקי מסימונים.

בעיתון "מקור ראשון" דווח כי בבדיקת קצין הכנסת נקבע כי "מדובר באירוע חמור מאוד שבמסגרתו הודלף מידע בסיווג סודי לאיש תקשורת שאינו מורשה לכך. איש התקשורת נתן פומביות למידע המסווג וזאת בתקופה רגישה ביותר כשמדינת ישראל מצויה במלחמה במספר חזיתות… בעלי תפקידים וגופי הביטחון המגיעים אל הוועדה ומשתפים במידע ביטחוני בעל ערך, ראוי היה שנאפשר להם פלטפורמה מתאימה שתתמוך בכך. יש לזכור שבצד השני יושב מודיעין זר שאוסף כל פרט מידע על מנת להשלים את הפאזל המודיעיני שלו".

קריב מסר בתגובה כי "כל בדיקה בהקשר לדליפת מידע מקבינט המלחמה, קבינט מורחב, דיוני הממשלה וועדות הכנסת היא מבורכת וראויה. ככל שמדובר בבדיקה פוליטית, באכיפה בררנית או בבדיקה שמטרתה להטיל אימה על חברי כנסת, הרי שזו תיתקל בחומת הפלדה של הדמוקרטיה".

חבר הכנסת הוסיף כי בכוונתו לפנות ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בבדיקה מיידית של ההדלפות מקבינט המלחמה. "אודות תוכניות תקיפה בלבנון ובעזה אשר סיכנו את לוחמי צה"ל, במקביל לבדיקה הנוגעת לוועדת חוץ ובטחון. במידת הצורך תוגש עתירה לבג"צ להורות לשירות הבטחון הכללי לחקור את ההדלפות המסכנות את חיי החיילים".

בלשכת ראש הממשלה הודיעו היום כי הם בחנו משפטית כיצד ניתן יהיה לשנות את החוק כך שיחייב עיתונאים לחשוף את המקור שהדליף להם פרטים מדיוני הקבינט. זאת במטרה לחשוף את המדליף ולהעמידו לדין. בנוסף, חמישה חברי כנסת מהקואליציה הניחו הצעת חוק לפיה כל חברי וועדת חוץ וביטחון יעברו בדיקת פוליגרף פעמיים בשנה. אם יעלה חשד לדליפת מידע, הממצאים יעברו ליו"ר הכנסת. את ההצעה יזמו ח"כ אוהד טל ודן אילוז.

תגיות:גלעד קריבועדת החוץ והביטחוןהדלפת מידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה