חדשות בארץ

לראשונה מפרוץ המלחמה: היועמ"שית אישרה לשלול תושבות קבע של מחבל חמאס

היועמ"שית גלי בהרב מיארה נענתה לבקשת שר הפנים משה ארבל, ואישרה את בקשתו לשלול את התושבות של מאג'ד ג'ועבה. המחבל הורשע בעבר בחברות בארגון טרור. ועדת החוקה פועלת להרחיב את המהלך

משה ארבל (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)משה ארבל (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אישרה היום (חמישי) לשר הפנים משה ארבל לפעול לשלילת תושבות הקבע של מאג'ד ג'ועבה, תושב מזרח ירושלים, שהורשע בעבר בחברות בחמאס.

שר הפנים מוסמך לשלול תושבות על פי החוק - לאחר בחינת חומרים ביטחוניים, חוות דעת של הוועדה המייעצת לעניין ושימוע. הטיפול בבקשת שר הפנים הועבר לאישור נוסף, של שר המשפטים יריב לוין, כנדרש בחוק.

מדובר בפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה בה התקדם מהלך לשלילת תושבות קבע. בימים אלו נבחנות בקשות נוספות לשלילת תושבות של ערבים ישראלים שסייעו לחמאס ולארגוני טרור אחרים.

ועדת הכנסת צפויה לדון בקרוב בהצעת חוק לשלילת אזרחותם של פעילי טרור. על פי הנוסח הקיים, רק מי שהוכח כי קיבל תגמול מהרשות הפלסטינית יאבד את אזרחותו והצעת החוק עליה עומלים חברי הכנסת מבקשת לאפשר שלילת אזרחות של כל אדם שהורשע במעשה טרור, גם אם לא הוכח כי הוא מקבל תגמול מהרשות הפלסטינאית.

בנוסף, ח"כ צבי סוכות הגיש הצעת חוק למתן כלים נוספים למשטרה ולפרקליטות למלחמה בהסתה. על פי החוק הקיים, כדי שיופעלו הליכים פליליים כלפי אדם המסית לטרור, יש צורך להוכיח שיש ביכולתו של המסית להשפיע על אדם או קבוצה, כדי לבצע בפועל מעשי טרור. על פי הצעת החוק של סוכות, "עצם דברי ההסתה לטרור יהוו עילה לפתיחת הליך פלילי נגד המסית". בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "תמיכה והזדהות בטרור אינם חוסים תחת חופש הביטוי, והן חמורות לכשעצמן מבלי קשר לתוצאה שעלולה לבוא בעקבותיהן".

תגיות:שלילת אזרחותמשה ארבלסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה