חדשות בארץ

מקורב לסינוואר נעצר והועבר לחקירה בישראל; תקיפה נרחבת בלבנון

צה"ל תקף בדרום לבנון בתגובה לירי הרקטות לעבר הבסיסים במרחב צפת, אשר גרם למותה של ישראלית. העצור בעזה הועבר לחקירת השב"כ בתקווה שיספק "מודיעין איכותי"

פשיטה על ביתו של יחיא סינוואר (צילום: דובר צה"ל)פשיטה על ביתו של יחיא סינוואר (צילום: דובר צה"ל)
אא

בתגובה לירי שביצע היום (רביעי) החיזבאללה לעבר בסיסי פיקוד צפון וחיל האוויר במרחב צפת, והריגתה של ישראלית, החל צה"ל אחר הצהריים בתקיפה נרחבת בדרום לבנון. מטוסי חיל האוויר ביצעו מספר גיחות ותקפו תשתיות של ארגון הטרור. התקשורת בלבנון דיווחה בנוסף על גיחות שביצעו מטוסי קרב של צה"ל בשמי ביירות.

דובר צה"ל מסר כי הותקפו מטרות המשויכות לכוח רדואן, מבנים צבאיים, חמ"לי לחימה ותשתיות טרור. מטוסי קרב תקפו במרחבים ג'בל אל בריג', חונה, דונין, עדשית ואלצואנה.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נפגש היום עם ראשי הרשויות בצפון והתייחס לתקיפת החיזבאללה את בסיסי צה"ל: "קיימתי עם המפקדים הערכת מצב בה אישרתי יעדים לתקיפה בתגובה לאירועי הבוקר בצפון. צה"ל יכול לפעול באופן נחוש לשינוי המצב הבטחוני בצפון. אני יודע שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם, ורשויות הצפון יחזרו לשגשג. יש הישגים גבוהים מאוד בפגיעה בחיזבאללה בלבנון, אבל אנחנו ממשיכים לפעול - זו לא הנקודה להפסיק בה. אנחנו מגבירים את הפגיעה כל הזמן והם משלמים מחיר הולך וגובר. המערכה הבאה תהיה מאוד התקפית ונשתמש בה בכל הכלים, עם כל היכולות. יש עוד דרך ארוכה".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, התייחס אף הוא לירי חיזבאללה הבוקר לצפון הארץ, שהביא למותה של אישה ולפציעתם של שמונה נוספים, ואמר כי "צה"ל, באמצעות פיקוד הצפון וכל המערכים, פועל במשך ארבעה חודשים כדי להגן על הצפון ולדחוק את חיזבאללה מקו הגבול. אנחנו נמצאים בלחימה בצפון כל הזמן, והבוקר חווינו אירוע קשה שהתגובה עליו היא בעוצמה".

לדברי גנץ: "חשוב שנהיה ברורים - מי שאחראי על הירי מלבנון זה לא רק חיזבאללה או גורמי טרור שמבצעים, אלא גם ממשלת לבנון ומדינת לבנון שמאפשרת את הירי משטחה, ואין שום מטרה או תשתית צבאית במרחב הצפון ולבנון שהיא לא על הכוונת שלנו. גם בעתיד ובכל הסדר שלא יהיה, מי שיסכן אותנו יטופל מבחינה מבצעית. אנחנו לא מוכנים לחזור למציאות של 6 באוקטובר, לא בדרום ולא בצפון".

מעצר איכותי בחאן יונס

הלחימה ברצועה נמשכת ולפי דיווח פלסטיני כוחות צה"ל ביצעו מעצר של איש חמאס, הנחשב מקורב למנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר. העצור משתייך לכוח שאבטח את סינוואר בשלב מסוים והיה עימו באחת המנהרות. המחבל הובא לחקירה בישראל. צה"ל טרם אישר את הדיווח אך אם אכן הוא התבצע חקירתו של העצור עשויה להניב מודיעין איכותי אשר יסייע לגלות את מקום המסתור של מנהיג חמאס ברצועה.

בנוסף, צהל פינה את בית החולים אל נאסר בחאן יונס אותו כיתר ביומיים האחרונים. הערכה היא תחת בית החולים מצויה מנהרה מרכזית של חמאס.

הפלסטינים דיווחו בנוסף כי צה"ל ביצע חיסול ממוקד ברפיח וחיסל את יוסף אבו עאדי, ששוחרר בעסקת שליט וגורש לעזה. אבו עאדי, יליד הכפר נעמה ביו"ש, היה המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ב 8.12.2005 במחסום קלנדיה מצפון לירושלים, בו נהרג לוחם צה"ל סמל ניר כהנא מקרית טבעון.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתקיפה בלבנוןרא"ל הרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה