חדשות בארץ

תושבי עזה על סינוואר: "אותנו זרקו לכלבים, תראו באילו תנאים הם חיים במנהרות"

אחרי פרסום הסרטון בו נראה סינוואר במנהרות, הפלסטינים זועמים ומגיבים על סכומי הכסף והכספת שנמצאת במנהרות. התיעוד הגיע באמצעות בינה מלאכותית

אא

אחרי פרסום הסרטון של סינוואר מהמנהרות אמש, בישראל מבהירים כי צה"ל השיג תיעודים נוספים וייתכן שאלו יתפרסמו בהמשך. ככל הידוע, מדובר בתיעודים של מנהיג חמאס, מאוחרים יותר מאלה שנחשפו. כזכור, התיעוד שפרסם דובר צה"ל, בו נראה סינוואר במנהרות, צולם יומיים אחרי הטבח, ושם מצב בריאותו היה טוב.

בישראל ממשיכים לפענח עוד סרטונים. לפי פרסום בחדשות 12, סינוואר זוהה בין היתר בזכות בינה מלאכותית. הסרטון הופץ ברשתות החברתיות ושם פלסטינים רבים הגיבו לתיעוד של סינוואר. "אותנו זרקו לכלבים, תראו באילו תנאים הם חיים", נכתב שם.

גולשים פלסטינים זעמו גם על התיעוד בו נראים סכומי כסף וכספת בתוך המנהרות. בישראל מבינים היא שסינוואר מנותק קשר ולא יצר קשר עם המתווכות שממשיכות לנסות ולסגור את עסקת החטופים. גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי האיום בפלישה לרפיח משפר את סיכויים לעסקה. 

כזכור, בסרטון שנחשף סינוואר נראה נמלט במנהרה יחד עם אחיו, אשתו ושלושה מילדיו הקטנים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את פרסום התיעוד. סינוואר לבש שרוואל, נראה די מוזנח, הוא סחב תיק על כתפו ונעל נעלי בית. הוא צולם בגבו ליד אשתו ושלושה ילדים. אחת מהן החזיקה בובה, וגבר נוסף - אחיו, הוביל את השיירה.

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר: "המודיעין שאנחנו חושפים יאפשר לנו להגיע לבכירים ולחטופים ואנחנו נחושים להמשיך בכך. הגענו למרבית המתחמים התת-קרקעיים האסטרטגיים של חמאס ונגיע גם לנוספים".

עוד הוסיף הגרי: "בימים האחרונים, בפעילות יחידות מיוחדות, נחשפו עשרות מטרים מתחת לאדמה - שבהם מצאנו וידאו ממצלמת אבטחה של חמאס שהותקנה במנהרה. במצלמה נראה סינוואר בורח עם ילדיו, בורח עם אחת מנשותיו, מובל על ידי אחיו. בתיעוד שצולם ב-10 באוקטובר כך הוא נמלט עם משפחתו לאחד ממתחמי השהייה שאותם בנה מראש.

"הסרטון הוא תוצאה של המצוד שאנחנו מנהלים אחריו ולא ייפסק עד שנלכוד אותו. אנחנו נלכוד אותו חי או מת. בהמשך הסריקות הגענו למתחם שבו שהה והתחבא מתחת לקרקע בזמן שהמלחמה מתרחשת מעליו - בכירי חמאס חיים בתנאים טובים עם מזון ושירותי וכספות עם מיליוני דולרים במזומן".

תגיות:חמאסמנהרותיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה