חדשות בארץ

סמוטריץ׳ ליועמ״שית: לפתוח בחקירה פלילית נגד עמותת סיוע 48 ומפלגת רע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה ליועמש"ית גלי בהרב מיארה בדרישה לפתוח בחקירה בנושא העברת כספים לארגונים המשויכים לחמאס: "ישנם גורמים תומכי טרור שחודרים לכנסת ישראל, וגרוע מכך - חדרו גם לממשלה"

סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', פנה היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בדרישה לפתוח בחקירה בנוגע להעברת כספים לארגונים המשויכים לחמאס.

פנייתו של סמוטריץ' נעשתה בעקבות פרסומים אמש של כאן 11, ערוץ 14 והקול היהודי כי "עמותת "סיוע 48" השייכת לתנועה האסלאמית, לה שייכת גם מפלגת רע"ם, העבירה מאות אלפי שקלים לעמותת "ח'יר אומה" בטורקיה - ששב"כ קבע כי היא שייכת לחמאס.

"הידיעות על צינור הכספים העוברים לחמאס והקשר של עמותת סיוע 48 ומפלגת רע"מ, מפלגה בכנסת ישראל, זו מציאות שלא ניתן לקבל. אני פונה אלייך ומבקש לפתוח בחקירה כנגד העמותה וכנגד מפלגת רע"מ. הדברים שפורסמו חמורים מאוד ואי אפשר לעבור עליהם לסדר היום. לצערי בימים אלו של מלחמה באויב החמאס אנו מבינים כי המעשה הזה הוא חמור במיוחד. אנו עדים לכך שישנם גורמים תומכי טרור שחודרים לכנסת ישראל, וגרוע מכך, חדרו גם לממשלת ישראל הקודמת ואף היו חלק מרכזי ודומיננטי באותה ממשלה של בנט-לפיד" כתב סמוטריץ'.

שר האוצר הוסיף בסיום מכתבו כי "הפרסומים האלה גם מעמידים באופן בעייתי במיוחד את החלטת בית המשפט העליון כשבניגוד לחוק אפשר את כניסת רע"מ לכנסת. כאמור ישנה חשיבות גדולה מאוד לחשיפת המידע ולבדיקה מעמיקה הן לפעולות העמותה המדוברת והן לפעולות מפלגת רע"מ בראשותו של מנסור עבאס. על היועץ המשפטי לממשלה ועל גורמי אכיפת החוק לפתוח בחקירה ולנקוט הליכים כדי שארגונים ומפלגות במדינת ישראל לא יתמכו בחמאס".

כזכור, בתחילת השבוע הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד אזרח ערבי בשם רמי חביבאללה, אשר מיוחס לו בין היתר כי העביר סכומי כסף לעמותת "ח'יר אומה" בטורקיה השייכת לחמאס. על פי כתב האישום, הכסף הועבר דרך פעיל חמאס בשם עבד אל ג'אבר שלבי, המתגורר בטורקיה ומנהל את העמותה החמאסית.

על פי הפרסומים בגינם פנה שר האוצר ליועצת המשפטית לממשלה, עמותת "סיוע 48", הזרוע החברתית של התנועה האסלאמית - שמפלגת רע"ם היא הזרוע הפוליטית שלה - העבירה סכומי עתק לעמותת החמאס בטורקיה דרך שלבי.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הגיב לסמוטריץ' בעקבות דרישתו לפתוח בחקירה פלילית: "שוב אנו רואים איך אלו שתדלקו את החמאס במזוודות דולרים, טופלים עכשיו האשמות ושקרים בשביל לברוח מאחריותם לאסון, ובגלל אינטרסים פוליטים ציניים. במקום לנהוג באחריות, סמוטריץ מוכיח שוב שהוא פוליטיקאי חסר עמוד שדרה, שלא מסוגל לדרוש הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את מחדלי ממשלתו ואת הפקרת אזרחי המדינה, יהודים וערבים".

מעמותת "סיוע 48" נמסר בתגובה: "על פי בדיקות מתמידות שאנחנו מבצעים, עמותת 'חיר אומה' איננה עמותה מוכרזת מטעם משרד הביטחון. ההעברות נעשו בהתאם לחוק ולכללים באישור הרשויות והבנק. העמותה פעלה וממשיכה לפעול אך ורק לטובת הנזקקים ולפי החוק. ממשיכים בהענשת רע"ם ובמי שקשור אליה בשל עמדותיה הפוליטיות".

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: "פעם נוספת הוכח שרע"מ ועמותת 'סיוע 48' תומכים בחמאס. אנו קוראים לרשויות האכיפה למצות את הדין עם תומכי החמאס שבתוככי מדינת ישראל, ולטפל ביד קשה בתופעה של ניצול חופש ההתאגדות בישראל למטרות מימון טרור. לא ניתן יותר להתעלם מהעובדות שלפנינו. מנסור עבאס ושותפיו ברע"מ מסתירים פעילות שיטתית לתמיכה בחמאס שמתקיימת כבר שנים מתחת לרדאר תחת כסות הומניטרית. יש לפעול נגדם הן בכלים פליליים והן מנהליים וזאת על מנת לגדוע את צינורות המימון לחמאס ולהעמיד לדין את האחראיים, בדיוק כפי שמעמידים לדין אחרים שביצעו פעולות למימון גופי חמאס".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'רע"מגלי בהרב מיארהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה