חדשות בארץ

הגיע הזמן: משרד הביטחון ירכוש מאות רכבים ממוגנים לכיתות הכוננות

אחרי טענות לחוסר בציוד והכשרות, מעל 200 רכבים יירכשו על מנת להגן על היישובים בעוטף עזה. התמורה: כ-150 מיליון שקל

(צילום: Wagdi Ashtiyeh / Flash90)(צילום: Wagdi Ashtiyeh / Flash90)
אא

מנהל הרכש במשרד הביטחון ירכוש מעל 200 רכבי ביטחון ממוגנים לכוחות הגנת היישוב בעוטף עזה, בצפון וביהודה ושומרון. היקף הרכש נאמד בכ- 150 מיליון שקל והוא נועד לשרת את כיתות הכוננות.

זוהי בשורה נהדרת עבור כיתות הכוננות, שחשו לאחרונה כי המדינה מונעת מהם להתמגן. זה החל בהחלטה לקחת את כלי הנשק, מה שעורר תמיהה בקרב חברי הכיתות. בהמשך התברר כי לחלק מכיתות הכוננות חסר ציוד מתאים והם חייבים הכשרה מתאימה, אך לא נמצא המימון לכך. כעת, המדינה תצטרך לדאוג גם לציוד מתאים, הכולל מחסניות וקסדות, כדי שיוכלו להמשיך בעבודת ההגנה שהם עושים. 

במשרד הביטחון הבהירו כי הרכבים נועדו לחזק את חוסן היישובים ואת כיתות הכוננות, במטרה שישמשו את כוחות ההגנה בסיורים סביב היישובים ובמתן מענה מהיר בעת אירוע ביטחוני. 

הרכבים ירכשו משתי חברות, ויסופקו לכיתות הכוננות בחודשים הבאים בעקבות תהליך המכרז והרכש המזורז.

סגן ראש מנה"ר לרכש יבשה, אבי משיח, אמר כי "הזמנת רכבי הביטחון מצטרפת לרכש רחב היקף שאנו מבצעים עבור כיתות הכוננות, הכולל גם נשקים וציוד מיגון. רכש הרכבים התבצע תחת מכרז מזורז ובהקפדה לרכש ׳כחול לבן׳, במטרה להבטיח עצמאות ייצור בתחומים חיונים ולחזק את הכלכלה הישראלית".

רמ"ח מיגון, אל"ם ד"ר יניב וולפר, הוסיף: "רכש רכבי הביטחון לכוחות הכוננות מהווה מרכיב משמעותי בחיזוק הביטחון לישובי קו העימות. מכרז זה היווה אתגר גדול לאור היקפו וחשיבותו, ומהווה בשורה גדולה בתחום הגנת הישובים".

תגיות:משרד הביטחוןרכבי ביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה