דתות

מפתיע: למה אתיאיסטים תומכים בחמאס?

בחודשים האחרונים גילינו שיותר ויותר ליברלים, נאורים ואתיאיסטים תומכים דווקא בחמאס כנגד ישראל. מדוע?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחודשים האחרונים גילינו שיותר ויותר ליברלים, נאורים ואתיאיסטים תומכים דווקא בחמאס כנגד ישראל. מדוע?

אחד מערוצי המדיה המזוהים ביותר עם אתיאיזם באמריקה הוא הערוץ של דייב פארינה. קרוב למיליון מנויים מאזינים מדי שבוע לשידוריו של פארינה, שהמסביר עד כמה דת היא דבר לא מוסרי, מנוגד למדע וכו'.

תחקיר של הארגון "סטופ לאנטישמיות" מגלה כי משום מה, לפארינה יש בעיה עם יהודים. בכל פעם שהוא מזכיר יהודים – יש לו דבר מגונה להגיד עליהם, אחרי הטבח הנורא של 7 באוקטובר בחר האתיאיסט המלומד לשתף דווקא את הציוצים שתומכים בחמאס, את המכחישים של הזוועות ואת אלו שמאשימים את ישראל בטבח המזעזע.

איך זה קשור לוויכוח שלו מול מאמינים בבריאה, שואל העיתונאי דיויד קלינגהופר, ומשיב: שמתי לב שהוא עושה בנוגע לטבח של חמאס, אותו דבר שהוא עושה בנוגע לאבולוציה... הוא מטיל ספקות מגוחכים, הוא סומך על מקורות מסולפים ולא מוכן לדיון הוגן, הוא שונא יהודים ושונא מאמינים, כל ה"דיון האינטלגנטי" שלו הוא הצגה אחת גדולה.

מצד אחד אדם מדבר על ביולוגיה, זואולוגיה וגנטיקה של אוכלוסיות, ואתה מרגיש מי יודע מול איזה מלומד אתה עומד, ואז, באמצע הלילה, הוא מצייץ שהיהודים יזמו את אסון התאומים ב-11 בספטמבר, ואתה מבין שהכל הצגה, הוא פשוט שונא, ולשם כך מוכן לאמץ כל טיעון וכל פוזה.

מדובר על תעמולה חזקה מאד שנמצאת דווקא באקדמיות הליברליות בארה"ב. תחקיר של הניו יורק פוסט חושף כי מרבית המוחים בהפגנות נגד ישראל הם סטודנטים למדעי החברה מאוניברסיטאות העילית של ארה"ב, והם בעצמם יהודים!

יש בעולם המון אנשים חכמים, שלמדו הרבה, ויש להם הרבה ידע, אבל באיזה צד הם יהיו, זו כבר בחירה שלהם. יש לאדם בחירה חופשית. כמו בעניין התמיכה בישראל הנרדפת, או בחמאס הרוצחים, כך גם בעניין של האמונה, האם לתמוך בצד שמבין שהמחקר אינו חזות הכל, ואינו יכול להסביר כל דבר, או להתעקש שרק מדע ורק מחקר הם ההסבר לכל המציאות בעולם, כביכול העולם הוא ההסבר והסיבה לעצמו. אחרי שבוחרים צד, אפשר "להפציץ" במספרים ובמחקרים, שאף אחד לא יבין או ינסה להתווכח איתם... אבל בסופו של דבר הכל בחירה חופשית.

 

תגיות:חמאסאתיאיסטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה