חדשות בארץ

החשוד בהסתה לרצח נתניהו: "זו קונספירציה"

בית מהשפט השלום בראשון לציון הורה להאריך את מעצרו של תושב באר שבע, אשר נעצר בחשד כי קרא לפגוע בראש הממשלה. העצור מכחיש את הנטען נגדו

בית משפט ראשון לציון (צילום: Nati Shohat/Flash90)בית משפט ראשון לציון (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

יחידת הסייבר של משטרת ישראל ממשיכה היום (שני) לחקור את תושב באר שבע, בן 40, שנעצר אתמול בגין חשד להסתה וקריאה לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו. אמש האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של החשוד בחמישה ימים. השופטת דורית סבן נוי לא נעתרה לבקשת סניגורו של העצור לשחררו בתנאים מגבילים, בטענה שהוא סובל מבעיה נפשית, וקבעה כי ישנו חשד סביר של "סכנה לציבור", אם ישוחרר.

בדיון בבית המשפט טען נציג המשטרה כי לנחקר עבר של עבירות איומים. לדבריו, הפרסומים בפלטפורמת טיק טוק, בה עשה החשוד שימוש לפרסום ההסתה, הועלו לרשת מפרופיל "פיקטיבי" שאינו שייך לחשוד. בפוסט נכתב בין היתר "יש לתת לביבי כדור בראש".

היחידה החוקרת מייחסת לעצור עבירות של פרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, הטרדה, איומים, שיבוש מהלכי משפט והתחזות כאדם אחר. מהחקירה היום מתברר כי הפרסומים עלו לרשת לפני מספר חודשים.

עוד עלה בדיון כי הוא מוכר למשטרה, הורשע בעבר בעבירות של איומים, הטרדה והתחזות - ואף נידון ל-52 חודשי מאסר, מהם שוחרר לאחרונה.

פרקליטו מסר כי "בסופו של דבר הפרסומים עתיקים ביחס למה שקורה בישראל. אם אני מבין נכון לחשוד יש עבר פלילי בתחום האיומים והמרמה. מבלי לזלזל בפרסומים ולא בחשוד, התמונה שעולה פה היא של חקירה שיכלה להתבצע בצורה יותר אינטנסיבית". הסניגור טוען כי לקוחו אינו מסוכן לציבור, לו המשטרה רצתה הייתה יכולה לחקור לפני מספר חודשים והעובדה שזה לא נעשה, מראה שאין סכנה בשחרורו בתנאים.

החשוד פנה אל השופטת והכחיש את החשדות המיוחסים לו. לדבריו, "הייתי הרבה פעמים בבית המשפט, אבל זו הפעם הראשונה שאני כאן על לא עוול בכפי. אין לי אינטרס להעלות פרסומים כאלה - בתקופה שמיוחסת לי העבירה לא היה לי טלפון. עברו חודשים מאז שהם פורסמו, איפה עילת המסוכנות? אני לא קשור לזה. אני לא מסוכן לאף אחד. אם מחפשים לרמוס אנשים ולזרוק למעצר, אני אהיה במעצר. יש קונספירציה נגדי".

לאחר ששמעה את הדברים כתבה השופטת סבן נוי בהחלטה כי "עיינתי בחומר החקירה שמוכר לי עוד משלב החקירה הסמויה. מתוכו סימנתי מסמכים שמהם עולה כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. עיון בתוכן הפרסומים מלמד על מסוכנות גבוהה. כמו כן, לחשוד עבר פלילי מכביד והרשעות קודמות בעבירות איומים, הטרדה, התחזות, מרמה ועוד".

תגיות:המשטרהבנימין נתניהוהסתה לרצח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה