חם ברשת

עידן עמדי נפרד בכאב מחברו שנפל: "מתפלל שאלוקים ייתן לי כוח"

שבועיים לאחר ששוחרר מבית החולים - הזמר עידן עמדי נפרד מחברו לצוות שנפל לפני כחודש

אא

שבועיים לאחר ששוחרר מבית החולים לביתו בחסדי השם, לאחר שנפצע קשה בעזה, הזמר עידן עמדי נפרד מחברו עקיבא יסינסקי ז"ל שנפל בקרב לפני כחודש. 

בפוסט מצמרר ברשתות החברתיות, ספד עמדי לחברו לצוות וכתב כך: "עקיבו'ש, 30 יום עברו. שאלתי את עצמי הרבה מאיפה להתחיל לדבר היום, ובכנות אני לא מעכל, הכל מרגיש לי מוזר וארעי בחודש האחרון, אבל יש רגעים בלילה שאני נזכר בשבת האחרונה שלנו יחד, ושוב פעם חוזרת אליי התחושה שלכל יש סיבה.

"אתחיל בהתחלה כמה חודשים אחרי שהתקבלנו לצוות. היינו בתעסוקה מבצעית בגזרת רמה, התעסוקה הזו נפלה על חגי תשרי. כולנו, שהיינו חדשים, הוקפצנו לא פעם על מדי א׳ בדרכנו הביתה להפס"ד או למעצר כזה או אחר. לילה אחד בחג הסוכות חזרנו ממעצר של מבוקש בשעת לילה מאוחרת. אתה ידעת שמכל החבר׳ה אותי יהיה הכי קל לשבור בבקשה שלך לישון בסוכה הגדולה שבבסיס. היה קפוא בחוץ עקיבא, ואתה התעקשת לישון בסוכה. אחרי כמה דקות זרמתי עם השטויות שלך. לקחנו שקי שינה ושמיכות, וישנו על השולחנות בסוכה. רגע לפני שנרדמתי אמרתי לך שלא תעז להעיר אותי לתפילה בבוקר.

"בשעת בוקר מוקדמת כבר היית על מדים עם הסידור הקטן בידך, דמות שכולם הכירו, שהגדירה אותך. ניערת אותי בשק השינה ואמרת לי משפט שעוד אומר לעצמי כלכך הרבה פעמים בחיים, בכל פעם שיהיה לי קר בכל פעם שאתלונן או אתקרבן, בכל פעם שאתעטף ברחמים עצמיים, אמרת 'קום עמדי, תתגבר כארי'. התעצבנתי שהערת אותי אבל קמתי כי זה אתה, וקשה להגיד לך לא וגם כי בחיים לא הייתי נותן לך לראות אותי מוותר לעצמי.

"אחרי שנים ביחד במילואים, הודעתי לכם שנמאס לי לפקד ואני עובר ליחידה אחרת. התקשרת אליי ובדרכך הצינית נתת לי להרגיש שאתה מאוכזב ממני 'אוו דובדבנצ׳יק, החלטת לעזוב אותנו'. ורגע אחרי חזרת להיות רציני אמרת שיש להם בדובדבן מלא רובי צלפים, ושאולי אצליח לארגן לך משם אחד. כזה היית. רצית להילחם, אהבת את זה, חיית את זה, וזה נותן לי נחמה מסויימת, שנהרגת כשאתה לוחם למען המדינה שלנו, שכל כך אהבת. רצה הגורל והתאחדנו שוב במלחמה.

"בשבת האחרונה שלנו ביחד, אולגה שלחה לך עוגת פירות וקצפת של מיקי שמו. ישבנו שלושתינו, אתה, סורו ואני, ואכלנו אותה בתאווה גדולה. זו הפעם האחרונה שהיה לי טעים. אתה חזרת ואמרת שיש עוגה אפילו יותר טעימה מזו ואולגה תמצא ותביא אותה בפעם הבאה. באותה שבת נפתחת, דיברת כמו שלא דיברת מעולם. את הפרטים אשמור בינינו, אבל הכנות שלך באותה שבת הולכת איתי, ואני חושב על השיחה הזו בכל יום.

"אני מקווה שאעמוד בדברים שהיו חשובים לך. אני מתפלל שאלוהים ייתן לי כוח לקבל החלטות נכונות וטובות, כפי שהיה לך חשוב. אני מדמיין אותך שם למעלה, אולי כבר פגשת את אלכסיי ואתם צופים בנו כרגע. תיתן לו גם חיבוק ממני. מקווה ששם יש את העוגה שרצית. אני אוהב אותך, אני מתגעגע אליך. כולנו מתגעגעים. לא נשכח אותך לעולם. תנוח אחי היקר, שיהיה לך כוח לעזור לאלוהים לסדר את העניינים שם למעלה. אנחנו צריכים את זה היום יותר מתמיד", סיכם.

תגיות:פרידהחברעצובעידן עמדיפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה