הדרכה למתחזקים

"התחזקתי ואני רוצה שהמשפחה שלי תשמור שבת. מה עושים?": 7 טיפים לקירוב

אין בעל תשובה שלא רוצה לראות את יקיריו מקבלים על עצמם שמירת שבת והתחזקות במצוות. מה הדבר שאסור לעשות, ואילו אקטים יכולים לגרום להם להתקרב אל חיק היהדות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. מה לא לעשות. שלמה המלך, החכם באדם, אומר על דרכה של התורה "דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם" (משלי ג, יז). הדרך לקרב רחוקים היא לא על ידי עימותים כוחניים, דיונים שגולשים למקום של אגו ו'מי צודק', או הצבת דרישות מהאחר. גם הטפת מוסר או התנשאות על האחר זה ממש לא הדרך. לשדר לאחר 'אני ראיתי את האור, ואתם עדיין שם מאחור' זו הדרך הכי טובה להרחיק אחרים, ולגרום להם להירתע ממך ומהדרך החדשה שלך.

2. מה כן לעשות. בעוד התנשאות, ריבים וחיכוכים בנושא דת עלולים לייצר אצל הצד השני ריאקציה כלפי הדת, שינויים חיוביים שחלו באישיותנו וביחס שלנו כלפי האחר בעקבות ההתחזקות שלנו הם אלו שיש בהם פוטנציאל לייצר פתיחות ואהדה כלפי תהליך של התחזקות. העצמת והגדלת החיובי שבנו תגרום לאחרים לראות באור חיובי את השפעתה של התחזקות. כאשר נהפוך בזכות ההתחזקות שלנו לאנשים טובים יותר, שמחים ומסופקים יותר, וכן לאנשים המעניקים יחס יותר סבלני, מעניק וטוב לאנשים סביבנו, נוכל לייצר אצל בני משפחתנו קרבה אל חיק היהדות.

3. סופ"ש של יהדות. בקשו מהקרובים לכם להירשם יחד לסמינר של ארגון 'ערכים', הנערך בבית מלון לאורך סוף השבוע, שגדוש בהרצאות מרתקות בנושאי יסוד של היהדות. הבטיחו לכם שזה יהיה סוף שבוע מדהים – לגוף ולנשמה.

4. להתפלל על זה. בקשו בשפתיכם הפשוטה מה' שיעזור לקרוביכם להתקרב אליו, מתוך אהבה, שמחה וידיעה ברורה כי זו דרך האמת. תוכלו גם להתפלל על כך מתוך נוסח תפילה מהאר"י הקדוש לחזרה בתשובה, והנה לשון התחינה: "יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שתחתור חתירה מתחת כסא כבודך, להחזיר בתשובה שלמה כל פושעי ישראל, ובכללם תחזיר את פלוני בן פלונית (יאמר את שם הקרוב ואת שם אמו, כגון: דניאל בן לאה) בתשובה שלמה לפניך, כי ימינך פשוטה לקבל שבים".

5. סרטוני חיזוק. אם הצד השני אינו מראה התנגדות, תוכלו לשלוח לו מדי פעם בתדירות לא גבוהה מדי סרטונים קצרים ומחזקים. בנוסף, בתזמון המתאים ובאווירה טובה תוכלו להעלות שאלות מהותיות על החיים, ולפתח שיחה בנחת ובגובה העיניים על תכלית חיינו ומטרת קיומנו.

6. קליק אחד למסע של החיים. שלחו אל יקירכם לינק לסמינר הדיגיטלי מבית הידברות: '70 השאלות הקשות ביהדות' – www.70q.co.il  . שם הם ימצאו את כל התשובות לכל השאלות הקשות של החיים.

כאן בדיוק מתחיל המסע החדש שלכם בחיים. קליק אחד – ואתם שם:

7. שבת אחת – למען עם ישראל. בקשו מבני המשפחה לשמור שבת אחת בלבד, אותה יקדישו לשמירה והגנה על החיילים וכלל עם ישראל. החלק שלכם יהיה לדאוג שהשבת הזו תהיה הכי כיפית ונעימה שאפשר, כדי להקטין את הרתיעה שלהם מהרעיון של שמירת שבת ולהראות להם ששמירת שבת דווקא יכולה להיות מהנה, מרגיעה ומחברת. ארגנו כבר מתחילת השבוע עם בני המשפחה תפריט מפנק במיוחד, כולל קינוחים שווים; דאגו לפיצוחים, משחקי קופסא, ספרים מעניינים וכמובן – עלון הידברות לשולחן שבת; בליל שבת לכו כל בני המשפחה יחדיו לקבלת שבת בבית הכנסת הקרוב לאזור מגוריכם. זה יעזור להם להיכנס לאווירה השבתית; אם יש שיעור תורה מעניין במהלך השבת בבית הכנסת, שכנעו את בני המשפחה ללכת יחד אליו.

האתגר השבועי

ללכת על סעיף 7.

קראו גם:
לשמור שבת – איך עושים את זה? המדריך המקוצר לשמירת שבת

תגיות:שמירת שבתהדרכה למתחזקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה