חדשות בארץ

כיפת ברזל יירטה מטרה מול חופי חיפה, צה"ל החל לפעול במרחב רפיח

לוחמי ההגנה האווירית פגעו במטרה מעל הים. חיזבאללה ניסה לפגוע גם במתקן רגיש באזור מירון, ושיגר לעברו כ-30 רקטות. הפלסטינים מדווחים על הפצצת מבנים באזור רפיח. האמריקנים: "ישראל לא קרובה למוטט את חמאס"

כיפת ברזל, ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)כיפת ברזל, ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" יירטה הבוקר (שישי) מטרה חשודה בים מול חופי חיפה. באזור נשמע פיצוץ, ובצה"ל ציינו כי לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

חיזבאללה מנסה ביומיים האחרונים לכוון את התקיפות לעבר תשתיות של צה"ל ומתקנים המוגדרים "רגישים". שלשום הוא שיגר טילים לעבר בסיס צה"ל בגליל העליון, וכתוצאה נפצע חייל צה"ל באורח קשה. הלילה שוגרו מדרום לבנון כ-30 רקטות לעבר מרחב מירון, בו שוכנת מפקדת פיקוד צפון. לא דווח על נזק או נפגעים.

צה"ל מרחיב את התקיפות במרחב רפיח

בדרום, הפלסטינים מדווחים על תקיפות רבות של צה"ל במרחב רפיח. לדבריהם מדובר בתקיפות אוויריות ויש לא מעט נפגעים. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי הופצצו מבנים הסמוכים לבית החולים הכווייתי בעיר.

שר הביטחון יואב גלנט הדגיש מספר פעמים השבוע כי אין מנוס מלפעול מול גדודי חמאס הנמצאים ברפיח. ישראל ניסתה לתאם מול מצרים פעולה צבאית בציר פילדלפי, שם על פי ההערכות פועלות כתריסר מנהרות, בהן חמאס עושה שימוש להברחת אמצעי לחימה ממצרים לעזה. המצרים מתנגדים לפעילות צה"ל באזור. גם האמריקנים העבירו מסר לישראל, לפיו כי הם מתנגדים למהלך של פעולה עצימה ברפיח וסביבתה. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר הלילה כי "ארה"ב לא תתמוך בפעולות צבאיות גדולות של ישראל ברפיח". סגן דובר מחלקת המדינה, ודנט פאטל, הוסיף על מבצע אפשרי ברפיח כי "לבצע זאת ללא תכנון או מחשבה, באזור המגן על יותר ממיליון אנשים - אסון". 

בחאן יונס: סוכל ניסיון להפעיל מטען נגד חיילים

עוצבת הקומנדו ממשיכה לטהר מרחבי טרור במערב חאן יונס. באחת הפעילויות, לוחמי יחידת אגוז פשטו על מתחם במרחב ששימש את מחבלי חמאס להוצאת מתקפות נגד כוחותינו. מכלול האש של עוצבת הקומנדו זיהה חוליית מחבלים שהניחה מטעני נפץ סמוך לכוחות צה"ל שפעלו במרחב. דקות ספורות לאחר הזיהוי, הכווין המכלול כלי טיס שתקף וחיסל את מחבלי החולייה.

בנוסף, לוחמי יחידה 414 שני מחבלים יוצאים משתית טרור במרחב, בעודם נושאים אמצעי לחימה. לאחר שיתוף פעולה של לוחמי היחידה עם כוחות חיל האוויר, המחבלים הותקפו וחוסלו בהצלחה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים חיסלו 15 מחבלים ופשטו על תשתיות טרור בהם איתרו אמצעי לחימה רבים הכוללים מספר רובים מסוג קלאצ׳ניקוב, מחסניות ורימונים. בפעילות נוספת במרחב, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 הכווינו כלי טיס שתקפו מספר מבנים ממולכדים בקרבת הכוחות. במהלך פשיטות על יעדי טרור איתרו הלוחמים אמצעי לחימה, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים.

במרחב בית לאהיא מכלול האש של החטיבה הצפונית זיהה חוליית מחבלים חמושה שפעלה סמוך למוצב צבאי של ארגון הטרור חמאס. במקביל לכלי טיס שהכוונו למקום על מנת לתקוף את החוליה, זיהו הכוחות שני מחבלים חמושים נוספים שפעלו במרחב. לאחר מכן, כלי טיס תקפו וחיסלו את החולייה יחד עם שני המחבלים הנוספים.

רחוקים מלמוטט את חמאס

גורמים במודיעין האמריקני, שערכו תדרוך לחברי קונגרס בשבוע האחרון, אמרו כי אף שישראל שחקה את יכולות הלחימה של חמאס במהלך המלחמה - היא לא מתקרבת עדיין להשמדת ארגון הטרור. כך דיווח העיתון "ניו יורק טיימס".

לפי הדיווח, הגורמים תוהים אם היעד של השמדת חמאס הוא בכלל יעד ריאלי, לנוכח העובדה שהוא פועל ככוח גרילה, ומתחבא ברשת מנהרות שקשה לחדור אותה. גלנט העריך לאחרונה כי לפחות 10,000 מחבלי חמאס נהרגו ועוד 10,000 נוספים נפצעו והפכו ללא-כשירים. המודיעין האמריקני סבור שההערכות שלהם הן נמוכות יותר, וכי אולי רק שליש ממחבלי חמאס נהרגו.

גורמים בישראל: סינוואר בנתק עם הנהגת חמאס

מנהיג חמאס יחיא סינוואר נמצא בנתק יותר מ-10 ימים עם הנהגת חמאס בחו"ל. כך אמרו גורמים ישראלים. סינוואר, לדברי הגורמים, נמצא במנוסה. עם זאת, לאור העובדה שההנהגה המדינית בחמאס נמצאת בקשר עם המתווכים הקטארים והמצרים, בנוגע לאפשרות להניע משא ומתן אשר יוביל לשחרור חטופים, ההערכה ההיא כי שום הסכם לא ייחתם ללא הסכמה של מנהיגי חמאס ברצועה, בהם סינוואר.

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה