חדשות בארץ

נקבע מותו של חייל המילואים שנדבק בפטרייה מסוכנת בעזה

החייל, חנן דרורי, תושב פסגות, נפצע קשה לפני כחודש וחצי בקרב ברצועה ובבית החולים גילו את הזיהום החמור. בצה"ל ובמשרד הבריאות עורכים תחקיר מעמיק לאור העובדה שמדובר במקרה השני שחייל נפטר כתוצאה מהידבקות בפטרייה

חיילי צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)חיילי צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

במרכז הרפואי שיבא נקבע היום (רביעי) מותו של חייל מילואים, חנן דרורי, בן 26 מהיישוב פסגות, שנפצע בעזה לפני כחודש וחצי ונדבק בפטרייה מסוכנת. מדובר במקרה שני של פטירה כתוצאה מהידבקות בזיהום, ומאחר וישנם חיילים נוספים שלקו בו, צה"ל ומשרד הבריאות עורכים תחקיר מעמיק לגילוי הנסיבות.

דרורי נפצע בקרב ברצועה מפגיעת RPG ועם הגיעו לבית החולים, והדרדרות במצבו, בוצעו בדיקות שהעלו כי נדבק בזיהום שמקורו בפטרייה. בית החולים פנה לחברת פייזר וזו העבירה לארץ, מאירלנד, תרופה ניסיונות בשם Fosmanogepix. התרופה לא הצליחה לשפר את מצבו.

פרופסור ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, אמר כי בנוסף לפגיעות הקשות בגפיים ובבטן, נמצאו אצל הלוחם זיהומים ופטריות שרואים בפצועים קשים. הוא ציין כי בדרך כלל מצליחים לטפל באמצעות טיפול אנטי פטרייתי, אך במקרה זה הטיפול הקונבנציונלי לא עצר את הזיהום.

כזכור, לפני כחודש וחצי נפטר מפצעיו חייל אחר שנדבק בפטרייה מסוכנת ברצועת עזה. הלוחם הגיע עם פציעה קשה בגפיים לבית החולים אסותא באשדוד, שם זיהו כי נדבק בשדה הקרב בפטריות עמידות לטיפולים.

מתחקיר ראשוני של משרד הבריאות וצה"ל עולה כי ישנם מספר חיילים שבגופם זיהום דומה. ההערכה היא כי הפטרייה נמצאת במנהרות או במערכת הביוב בעזה. עם זאת טרם התקבלה מסקנה סופית.

עם הוודע דבר מותו של דרורי, פרסמה המועצה האזורית בנימין הודעה: "חנן הותיר הורים ושלושה אחים. היה לקראת אירוסין. הוא נפטר לאחר שנאבק על חייו במשך כחודשיים. לצד הפציעה הקשה הוא נאבק בזיהום שתקף את גופו עד לפטירתו הלילה". החלל יובא למנוחות אחר הצהריים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

הוריו של חנן, רון וטלי, מסרו הודעה קצרה בעקבות מות בנם: "מעריכים את החיבוק הגדול והדאגה לאורך כל התקופה וגם כעת עם קבלת הבשורה הקשה. שנדע ימים טובים יותר".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "הכרתי את חנן כשכן יקר. איבדנו עלם חמודות יפה תואר עם חוש הומור וטוב לב. בחור חכם ומבריק. אנחנו מחבקים את המשפחה כולה ואת ההורים היקרים טלי ורוני. נתפלל שיהיה מליץ יושר עבורנו ולהמשך המלחמה עד לניצחון".

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה